Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetsuppdatering 13nov


Prozze

Rekommendera Poster

Hej, igår installerade jag en ny uppdatering via Programuppdateraren, och nu har jag problem med airport. Så fort jag gör något krävande på nätet tappar den kontakten med nätverket, detta har inte hänt förut, så jag undrar om någon vet vad jag kan göra för att få det att fungera igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem för mig. Har testat allt jag kommer på men det enda som hjälper är att använda sladd istället vilket jag inte vill.

 

Detta problem började efter uppdateringen till 10.6.2. Jag vet att det inte är min trådlösa router som spökar eftersom min windator funkar hur bra som helst.

 

Finns det någon möjlighet att backa en uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog inget sätt att backa en uppdatering om du inte har en t.ex. en ordentlig time machine backup på din dator precis som den var innan du uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en timemachine backup på hela min dator men går verkligen det att backa allt inklusive systemet?

 

Jag blir galen på detta, är det bara vi som har detta problem? Det är verkligen kopplat till uppdateringen men ingen annan verkar ha problem med airport.

 

Snart installerar jag om hela SL men det var detta jag ville undvika när jag bytte till Mac, att behöva installera om OS:et vid minsta fel.

 

Så fort jag använder airport för jag en hastighet jämförbart med modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta ner combouppdatering 10.6.2 och installera den ovanpå den du drog ner från Programuppdatering

 

Reparera Skivbehörigheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen men det fungerar inte. Fortfarande lika segt, helt oanvändbar. Min lilla xp netbook är rena racern jmf med min Imac om man kör trådlöst.

 

Det är som airport är begränsad till en minimal hastighet.

 

Måste jag blåsa om hela burken bara för att få det trådlösa nätverket att fungera?

 

Det var precis dessa dumheter jag ville bort ifrån när jag switchade till Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något konstigt med airport är det. Startar jag en diagnos av airport så rasar programmet. Känns inte så stabilt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte det inte att Reparera Skivbehörigheter? Kör även Kontrollera Skiva.

 

Nästa steg är antagligen att slänga plistfilerna för Airport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade kanal i routern och det fungerade mycket bättre. Kan verkligen inte förklara det eftersom det bara var Imac:en som hade problem med kanal 11 som den var inställd på. När jag ändrade till kanal 3 så blev det mycket bättre.

 

Tackar Pocahontas, även fast jag inte har postat så mycket i detta forum har jag sett när jag har läst andra trådar att det finns folk som vill hjälpa till vilket är fantastiskt bra.

 

Hoppas bara nu att airport håller sig stabil i framtiden men det vore kul att veta vad detta beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fortfarande problem även när jag ändrade kanal fast det blev lite bättre. Tröttnade på detta och gjorde en ren installation av SL vilket gjorde datorn mycket trevligare men fortfarande var det sirap i det trådlösa nätverket. Verkar inte heller ha någon betydelse om man har uppdaterat till 10.6.2.

 

Efter ha hittat verktyget nätverksverktyg och kollat packet loss så verkar det som om det trådlösa nätverket har en del bekymmer. Stor variation i pingtider och packet loss vilket jag inte har när jag kör med tråd.

 

Gick ned till 802.11b i routern och plötsligt försvann packet loss. Hastigheten blev förstås lägre och pingtider högre men mycket mera stabilt.

 

Nu undrar jag om felet finns i min router eller i Imac:ens nätverkskort. Funderar på att köpa en airport extreme för att se om det blir bättre. Det går ju inte att köra med 11 Mbit/s en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...