Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

extern hårddisk full


tjerring

Rekommendera Poster

Hej

köpte en 250GB ext hd till min Macbookpro. Nu signalerar den att den är full och att det inte går att säkerhetskopiera hela behovet.

Jag förstår inte hur den gör .Kör den en helt ny kopi eller kör den incrementellt dvs endast det som tillkommit sen senaste säkkopiering?

Är det bara att skrota och börja köpa terrabyte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vilket program du använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

köpte en 250GB ext hd till min Macbookpro. Nu signalerar den att den är full och att det inte går att säkerhetskopiera hela behovet.

Jag förstår inte hur den gör .Kör den en helt ny kopi eller kör den incrementellt dvs endast det som tillkommit sen senaste säkkopiering?

Är det bara att skrota och börja köpa terrabyte?

-Du kan välja bort vissa saker som då inte ska säkerhetskopieras i TimeMachine. Kolla särskilt att den extra hårddisken är bortvald. Annars kopierar den både den interna och externa hårddisken och det blir ju lite trångt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor hårddisk har du internt i din MacBook Pro? Jag antar att du menar att du kör Time Machine? Att köpa en externa hårddisk är ju inte nödvändigtvis för att göra backup så du skulle nog på något sett förtydligat vad du håller på med. Har du lagt andra saker på hårddisken osv?

 

Hur som helst så måste den externa hårdisken vara större än den interna för att du ska kunna köra full backup. Time Machine kör incremental och raderar automatiskt det äldsta materialet när backupdisken är full. Desto större hårddisk desto längre bak i tiden kan du ha backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha

Den kopiera även sig själv

inte undra på att det blir knögfullt.

till PPson: jag är säkerhets freak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...