Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppsägningstid vid portering från Tre?


Mjölkbudet

Rekommendera Poster

Tjena

 

Har ett abonnemang hos Tre som går ut nu sista oktober och hade då tänkt byta till antingen Halebop eller Telia och då köpa en iPhone. Måste jag då säga upp mitt abonnemang hos Tre först innan porteringen av mitt nummer sker? Är det så att Tre har någon sorts dum uppsägningstid som gör att om jag nu vill byta till Halebop eller Telia så måste jag fortsätta betala min månadsavgift i 3 månader eller vad uppsägningstiden nu är efter det att jag sagt upp abonnemanget? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre har 3 månaders uppsägningstid och flyttar du ditt nummer till någon annan operatör innan kommer dom debitera dig för den kvarstående tiden. Jag sa upp mitt abonnemang 3 månader innan mitt abonnemang löpte ut och det fungerade nästan smärtfritt....förutom att dom fick för sig att skicka en räkning för en 4:e månad av nån anledning. Dock nu krediterad efter en del samtal till deras kundtjänst.

 

Så antingen får du väl vänta tills dina månader har löpt ut, flytta över till ny operatör och betala dubbla abonnemang eller köpa telefonen från Tre istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia Kundservice
Tjena

 

Har ett abonnemang hos Tre som går ut nu sista oktober och hade då tänkt byta till antingen Halebop eller Telia och då köpa en iPhone. Måste jag då säga upp mitt abonnemang hos Tre först innan porteringen av mitt nummer sker? Är det så att Tre har någon sorts dum uppsägningstid som gör att om jag nu vill byta till Halebop eller Telia så måste jag fortsätta betala min månadsavgift i 3 månader eller vad uppsägningstiden nu är efter det att jag sagt upp abonnemanget? :(

 

Hej

 

Vid en utportering från oss (Telia) så är det alltid den mottagande som sköter om uppsägning av abonnemanget.

Vid en inportering till oss så sköter vi om uppsägningen av ditt abonnemang hos din nuvarande operatör.

Säger du som kund upp ditt abonnemang på eget bevåg säger du även upp rätten till ditt nummer vilket försvårar ut/inporteringen.

Därför ska du som kund inte annullera ditt abonnemang utan lämna det till den tillträdande operatören.

Det enda du behöver tänka på är att se till att det inte finns någon bindningstid kvar på ditt nummer.

Är så fallet så måste du be om en så kallad Öppen slutfaktura. Då kan du få uppsägningstiden + eventuell förhöjd månadskostnad på en slutfaktura.

Observera att på Telia så skickar vi inte slutfakturan förrän numret är flyttat.

 

Mvh

Anders Häll

Telia Kundservice

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...