Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lite frågor om logic studio 8


Darktrace

Rekommendera Poster

Hej alla och förhoppningsvis softa lirare1 =D

 

För ett tag sen var jag hemma hos en polare som dj:ar mkt. Han har sin utrustning ståendes i vardagsrummet och på ett par av hans fester så latchade jag lite med hans prylar. (Bland annat Kaos pad 3! fett nice) Oh well. Jag fastnade direkt. Gick raka vägen till musik affären och skaffade mej en egen effekt mixer och ett extern ljudkort. Och eftersom jag kör mac när jag redigerar bilder så fick jag tips om att skaffa mej logic studio 8. Allt detta bygger på en vision om att inom snar framtid börja producera elektronisk musik. (Psy o hardstyle va tanken)

 

Så nu har jag precis installerat logic studio samt audio content 1,2,3 samt jam pack 1,2,3. Va lite segt att få tag i alla skivor men det funkade fin fint.

 

Nu har jag lite frågor som jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mej med. Denna tråd hade jag tänkt skule fungera som en frågor för newbs tråd. låna den gärna!

 

1. Jag antar att det inte finns ett program som heter logic studio utan att man kör logic pro 8 och har tillgång till audio contents och jam packs via det programet. eller? =S Är lite förvirrad där.

 

2. Ändra bpm? hur gör man? fånigt att det ska vara så svårt att hitta. men det är ju bland det första jag vill göra i en produktion.

 

3.Drum machine. Har sett många underbara videos om hur den funger men inte en enda beskriver hur fan man öppnar den.

 

Det är vad som snurrar i mitt huvud just nu. är extremt tacksam för svar. Jag lär mej fort och har konst som största intresse =D Kolla gärna in min konst på www.darktrace.deviantart.com/gallery

 

Tack på förhand. Frid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logic studio heter själva programpaketet. Logic Pro är programmet du skapar musiken i.

Du ändrar BPM genom att antingen dubbelklicka på BPMsiffran och skriva in din egen eller så trycker på siffran, håller ner musknappen och drar upp eller ned, beroende på om du vill öka eller sänka den!

Angående Drum Machine, är du säker att det inte är en plugin du tittat på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...