Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken webläsare är bäst?!


BosseBo

Omröstning!  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken webläsare anser du är den bästa?

    • Safari
      43
    • Firefox
      26
    • Chrome
      5
    • Opera
      3


Rekommendera Poster

Som titeln lyder, vilken webläsare är bäst?

 

Jag har Safari, men använder Firefox till 95% tycker den är bäst med andra ord. Någon annan som delar min uppfattning eller inte?

 

Varför fungerar inte snabbscroll (tre fingrar på touchpaden) för Safari som är Apples egna men fungerar i Firefox??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anvænder safari, men tycker nog att firefox egentligen ær bættre.

 

Två fingrar ær væl scroll på en macbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, två fingrar är vanlig scroll ja. Men med tre fingrar så kan man "snabbscrolla", hoppa till början eller slutet, på en webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drömde mardröm inatt om att jag skulle byta från mina WebKit Nightly till Firefox :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drömde mardröm inatt om att jag skulle byta från mina WebKit Nightly till Firefox :propellerbaver:

 

Utveckla, vad är WebKit Nightly???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet att få igång ett åsiktskrig här är att hävda att Explorer 5 är bästa webbläsaren…

 

Jo, smaksak. Om man vill vara lite saklig så är väl Safari snabbaste webbläsaren, Firefox ett bra kompromissval med många tilläggsfunktioner, Explorer en nödlösning för dåligt programmerade sidor och Opera det lite udda och ovanliga valet (det är inget fel på Opera, av någon anledning är det bara väldigt få som använder den).

 

För egen del tycker jag att med Safari 4 så finns det inget att klaga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vilken webläsare är bäst?"

 

Den man är mest van vid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del tycker jag att med Safari 4 så finns det inget att klaga på.

Jo, den har ingen "progress bar" för laddning av sidorna. Den där snurran bara snurrar oavsett om laddningen helt har gått i stå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat själv, MEN finns möjligtvis MS Explorer till Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte kollat själv, MEN finns möjligtvis MS Explorer till Mac?

Fanns, men ms la ner den helt för nåt år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda sättet att få igång ett åsiktskrig här är att hävda att Explorer 5 är bästa webbläsaren…

 

Jo, smaksak. Om man vill vara lite saklig så är väl Safari snabbaste webbläsaren, Firefox ett bra kompromissval med många tilläggsfunktioner, Explorer en nödlösning för dåligt programmerade sidor och Opera det lite udda och ovanliga valet (det är inget fel på Opera, av någon anledning är det bara väldigt få som använder den).

 

För egen del tycker jag att med Safari 4 så finns det inget att klaga på.

 

Har uppdaterat min Safari till 4:an, men har inte använt den mer för det. Visst den webläsare man gillar bäst är förstås den man kan och är van med, men det kanske finns "bättre" alternativ. Opera kör jag bara på mobilen, testade en kort tid på min PC men föll även den offer för Firefox. Antar att Opera finns för mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var die hard firefox användare tills jag provade safari 4 och sen dess har jag använt den 90% av tiden. Dock saknar jag add-ons som noScript till safari.

 

Safari 4 känns så ruskigt snabb om man jämför med firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder FireFox till 99% av tiden.

Men startar jag Firefox och därefter Safari, så startar alltid Safari före Firefox.

Samma sak på skit-PC:n. Startar Firefox först och därefter drar jag igång IExplorer, så startar IE före FF.

Fast om FF är segare så använder jag det ändå för jämna.

Ingen annan som har testat att startat FF och sedan Safari eller IE och om FF hinner starta först?

Har för mig att de har nämnt att FF ska vara snabb i start och så, detta är inget jag har märkt när jag startar det och sedan någon av de andra webbläsarna nämnda direkt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att Firefox är långsamt i uppstarten. Både i Windows och Mac OS.

 

Dock är det ändå den webbläsaren som jag använder mest, då den är väldigt anpassningsbar med alla plugins. Annars har jag dock på senare tid blivit mer och mer förtjust i Safari, då jag både upplever det som snabbare och stabilare. Överlag skulle jag nog säga att Safari är den "bästa" webbläsaren just nu, förutsatt att du klarar dig utan en massa plugins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

olika webbläsare till olika saker :P

 

Jag använder Navigator till 90% av allt jag gör annars blir det Opera :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att så många verkar tycka att Safari är så bra, men att ändå Firefox är mest använt trots dess långsamhet... Intressant. :)

 

Man kanske ska tvinga sig själv att köra lite Safari och se ifall man blir avvänjd med "eldräven"..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drömde mardröm inatt om att jag skulle byta från mina WebKit Nightly till Firefox :propellerbaver:

:lol:

 

Jag använder Safari 4 då den är reptilsnabb. Firefox ibland då jag har personliga certifikat som bara den kan hantera.

 

Den som av någon outgrundlig och bisarr anledning vill använda sista Explorer kan ladda ned den härifrån. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...sitter nu och kör Safari, men blir så otrooligt störd över att man inte kan "snabbscrolla", dvs "hoppa" till toppen/botten av sidan direkt, med tre fingrar på touchpaden som man kan med Firefox. Någon som vet hur man kan ställa in detta???

 

Någon som kör Crome med tanke på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kör Crome med tanke på detta?
Meningslöst att köra alfa-versioner enligt min mening… Om den blir färdig och fortfarande är bra så kan det nog bli att prova.
Jo, den har ingen "progress bar" för laddning av sidorna. Den där snurran bara snurrar oavsett om laddningen helt har gått i stå.
Ganska meningslöst argument eftersom "progress bar":en istället står stilla utan att man kan veta om någonting fortfarande är på väg eller om det hela gått i stå. Det verkar som det enda handfasta att gå efter är om man märker någon skillnad i renderingen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en annan som surfar "rakt av" utan lulllull är Safari smidigare. Och snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt måste jag i frågasätta trådskaparen när det inte finns en omröstning!!!!!!!!!!!! :utskallning:

 

 

 

 

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt inte så mycket om någon webbläsare för tillfället. När Apple tog bort Tabs on Top från Safari 4, bytte jag till/testade Firefox ett tag, men bytte tillbaka till Safari alldeles nyligen, för hastighetens skull.

Chrome är annars bra, men finns inte som sagt i färdig version ännu.

Ända anledningen till att jag fortfarande använder Safari istället för Chrome är att Chrome inte är färdig ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...