Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är en MacBook Pro rätt val för mig?


Vejenas

Rekommendera Poster

Är PC-användare för stunden och ska investera i ny dator och har så gott som bestämt mig för att byta till mac. Har dock ingen koll på vad de olika macarna klarar så ni får gärna hjälpa till.

 

Arbetar grafiskt, använder CS4-versionerna av InDesign, Photoshop och Illustrator. I övrigt mest Office-användare. Inget videoarbete, men eventuellt flash framöver.

 

Andra krav är pålitlighet tillsammans med lång batteritid och smidig/lätt eftersom jag tar den med mig om dagarna.

 

Så vad behöver jag? Är det en MacBook Pro jag ska köpa? Behöver jag köpa till något i grafikväg?

 

Tack på förhand!

 

Viktoria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa på att du kan behöva en Macbook Pro 15". Jag switchade själv för några år sedan och köpte då en 17". Det är en fantastisk maskin, men den är lite väl klumpig anser jag. Batteritiden behöver du nästan inte bry dig om, det lyckas dom alltid bra med! Min dator som börjar komma upp mot tre år nu håller fortfarande ett par timmar!

 

15" klarar vad du behöver, har en vettig skärm OCH är enkel att bära på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 15" MBP skulle nog passa dig utmärkt, om du jobbar mycket i photoshop och illustrator kanske du skall tänka på att köpa till en ritplatta också, och om du skall jobba längrestunder vid skrivbord är ju en extern skärm rätt skönt, då måste du beställa rätt adapter till din mini displayport som sitter på MBP antingen VGA eller DVI adapter beroende på vilken skärm du har, Köper du den nya cinema display 24" led så behöver du ingen adapter då den har mini displayport som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående, en 15" har riktigt bra prestande för det du tänkt arbeta med och är "lagom" portabel. Om du har ännu större prestandakrav och inte tänkt släpa på datorn så kanske 17" är att föredra ändå...

 

Rekommenderar att du söker upp närmaste butik som säljer Macbooks och skaffar dig en känsla för vad som känns rätt.

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför folk alltid blandar ihop "Mac Pro" och "Macbook Pro"... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...