Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma igång med Garageband mm


mac2009

Rekommendera Poster

Var vänlig och flytta inte denna tråd då jag aldrig kommer hitta den, det finns miljarder trådar här och när ngn flyttar en tråd så är det som att leta efter en myra i rymden - omöjligt! Tack =)

 

 

Jag är ny på Mac och det här forumet och skulle uppskatta om ni kom med förslag till mina två frågor:

 

1) Tips, länkar , videos som visar hur man kommer igång med Garageband (helst på svenska)

 

2) Letar efter musikprogram där man kan leka och göra lite house, trance låtar

 

3) Ett annat program där man kan göra filmklipp/filmsnutt/video, flash eller vad man nu kan kalla det för, jag vill tex att ett antal bilder visas efter varandra med en cool effekt, och till det vill jag lägga en bakgrundsmusik. Sedan vill jag spara filen i mpeg för att kunna lägga upp det på nätet. Någon som vet?

 

Tusen tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte skärpa dig och skriva bättre rubriker?

 

Du får ingen hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte min mening att du skulle ta illa upp min lilla indian =)

Om du berättar för mig hur jag ändrar så gör jag det mer än gärna, såg även att det blev dubbla inlägg .. suck =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lilla Pocahontas, istället för att komma med ändlösa och onödiga kommentarer kan du väl berätta för mig hur jag ändrar om rubriken så att du kan bli glad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lilla Pocahontas, istället för att komma med ändlösa och onödiga kommentarer kan du väl berätta för mig hur jag ändrar om rubriken så att du kan bli glad =)

Du kan inte ändra den, det kan bara moderator göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ändra den, det kan bara moderator göra.

Och det har Pocahontas redan sagt att han ej tänker hjälpa till med.

Håhåjaja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrat rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset och tack Pocahontas för ändringen (om det var du som gjordet det)

iHzon, jag har version 08.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men i bästa välmening:

 

Du kan välja att få email när tråden uppdaterats, då behöver du inte veta exakt var tråden ligger någonstans. För den kanske hittas bättre av alla som kan hjälpa dig om den flyttas?

 

Sen kan man använda google för att söka på forumet, då den interna sökfunktionen inte är helt klockren. Skriv bara "sökord site:forum.macworld.se" i Google!

 

Lycka till med Garagebandandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack johnalder! Väldigt bra tips. Hur kan jag ställa in så att jag får mail när tråden uppdateras med ett nytt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

justsurrender

vad är grejen med att bli så jävla grinig lilla indian? låt det va ett forum där man får fråga om hjälp och tips istället för att vara en wiseass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan jag ställa in så att jag får mail när tråden uppdateras med ett nytt inlägg?

längst upp till höger

Verktyg - bevaka denna tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...