Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte titta på chaplinfilm, vad göra?


Esther

Rekommendera Poster

Har en la cie extern brännare till min qs 733. Har lyckats se dvd film genom att använda VLC.

 

Chaplinfilmen orsakar dock en rad felmeddelanden i programmet. (såväl föregående som den nya upplaga)

 

Vad gör man? Vill ju kunna spela upp mina chaplinfilmer.....

 

finns det ngt annat program som kan tänkas fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det inte funkar med DVD-Player? Jag hade nått liknande problem för ett par år sedan (10.2 eller tidigare) när jag stoppade in en DVD-brännare och insåg att DVD-Player saknades eftersom jag inte hade haft nån DVD-läsare vid installation. När jag väl hade lyckats installera det var det en massa strul med att få programmet att hitta brännaren, men till sist gick det har jag för mig. Kommer inte riktigt ihåg hur det löste sig, men jag vet att jag bytte firmware fram och tillbaka och att det var nån slags hack till DVD-Player som gjorde susen.

 

/i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för er hjälp...

 

 

Mplayer lyckades jag ej ladda ner. är ganska usel på detta över huvud taget tror jag...!

 

Jag saknar oxå dvdplayer - visste inte att den kunde funka med extern dvd... kanske borde jag fixa den oxå....

 

Men strulet med VLC löste sig i alla fall nyss - fick installera om programmet och ja jag vet inte riktigt vad jag gjort men fick igång Guldfeber till slut...

 

 

:)

 

 

Esther numera lycklig chaplinboxinnehavare.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mplayer lyckades jag ej ladda ner. är ganska usel på detta över huvud taget tror jag...!

 

Jag saknar oxå dvdplayer - visste inte att den kunde funka med extern dvd... kanske borde jag fixa den oxå....

 

Men strulet med VLC löste sig i alla fall nyss - fick installera om programmet och ja jag vet inte riktigt vad jag gjort men fick

Kul att det löste sig.

 

Du kanske installerade en nyare version av VLC?

Min länk till Mplayer var kanske inte den bästa :blush: men om man klickade vidare lite, så kunde man få hem den.

DVD-player kanske är svår att få tag på, om man inte har den med redan från början i installationen av OS X. Jag vet inte, men jag tror det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...