Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP till TV


kreelka

Rekommendera Poster

Tjena, en liten fråga bara som ni säkert har svar på.

 

Jag tänkte koppla min MBP 17" till min tv men såg att jag inte har S-video eller hdmi utgång på datorn, och blev lite fundersam. Kollade upp mina utgångar, och så vitt jag vet kan man väl inte koppla firewire till nån tv. Men sen finns det ju den där mini display porten, men har dålig koll på vad det är för kabel som gäller till den osv. Det måste ju vara den man ska koppla till tvn. Men hur ?

 

Hjälp.

 

PS. Såg även på apple.com att MBP 17" skulle ha 2,8GHz processor som standard, men min är bara 2,66GHz ? Hur kan det komma sig ? Jag har ju betalt för en 17" med 2,8GHz !!! DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS. Såg även på apple.com att MBP 17" skulle ha 2,8GHz processor som standard, men min är bara 2,66GHz ? Hur kan det komma sig ? Jag har ju betalt för en 17" med 2,8GHz !!! DS

 

Köpte du din dator innan 8 Juni så var det 2,66GHz, eller möjligtvis 2,93 som var standard på 17"... Vart inhandlades din dator??? någon officiell Appel återförsäljare eller....

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte du din dator innan 8 Juni så var det 2,66GHz, eller möjligtvis 2,93 som var standard på 17"... Vart inhandlades din dator??? någon officiell Appel återförsäljare eller....

 

/Niklas

 

 

Aha jo jag köpte den innan 8 Juni. Typiskt. Jag köpte den på Pc City i Linköping, som har konkat. Tror det var en oficiell Appel återförsäljare. Men alla avtal, garantier och servicear sköts numera av Elgiganten Linköping.

Hur så ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha jo jag köpte den innan 8 Juni. Typiskt. Jag köpte den på Pc City i Linköping, som har konkat. Tror det var en oficiell Appel återförsäljare. Men alla avtal, garantier och servicear sköts numera av Elgiganten Linköping.

Hur så ?

 

2,8GHz kom ut på marknaden EFTER den 8 juni. Så det var omöjligt för dig att köpa en sådan 17"....

 

Angående eventuell Officiell återförsäljare så har jag tidigare sett att man säljer utgående modeller specade som de nyare... Kommer inte ihåg vart och när, men jag har sett det mer än en gång.

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2,8GHz kom ut på marknaden EFTER den 8 juni. Så det var omöjligt för dig att köpa en sådan 17"....

 

Angående eventuell Officiell återförsäljare så har jag tidigare sett att man säljer utgående modeller specade som de nyare... Kommer inte ihåg vart och när, men jag har sett det mer än en gång.

 

/Niklas

 

 

Aha så du menar att jag kan ha blivit lurad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha så du menar att jag kan ha blivit lurad ?

 

Nej, det menar jag inte..... det enda jag menar är att du köpt en modell som blev utbytt i början av Juni.... i och med att du köpte datorn innan den nya kom ut så kan du inte ha fått den på 2,8GHz...

 

17tummare.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha det var så du menade. Nae men då är det ju förståligt. Det är det som är lite jobbigt när man vill ligga på topp, att det alltid kommer ut nytt som är värre. Fast o andra sidan är det ju trevligt att utvecklingen går frammåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg ett filmklipp på youtube där det var en som kopplade upp sin mac mot en tv och han använde sig av någon video konverterare. Så man körde ut VGA från datorn sen kunde man efter konverteraren få ut S-video, VGA mfl. Någon som vet var det går o få tag på en sådan konverterare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag koll på hur man kopplar till en HDTV. Men du har inte hörtalas om den där konverteraren jag talar om ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag koll på hur man kopplar till en HDTV. Men du har inte hörtalas om den där konverteraren jag talar om ?

 

Varför ska du konvertera till något annat än komponent/hdmi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du konvertera till något annat än komponent/hdmi?

 

Det är smidigt att ha, spelar ingen roll vart man är, spelar ingen roll vilken tv. Det finns ju alltid s-video, vanlig gul komposit, vga eller hdmi tillgänglig. Så man kan ju koppla till vilken bildskärm som helst i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Eftersom du inte får ut komposit eller s-video från de nya Macarna behövs en konverteringsbox som omvandlar vga till enklare videosignal. Finns hos pc-handlare, kjell&Co med flera. Grandtec brukar tillverka de enklare varianterna och vill man ha lite mer kvalitet kan det kosta en bit över tusenlappen (eller två). Tyvärr inget man tar med sig spontant i första taget eftersom det blir en extra apparat med egen strömsladd och liknande. Så det blir mest något man köper för att man måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är smidigt att ha, spelar ingen roll vart man är, spelar ingen roll vilken tv. Det finns ju alltid s-video, vanlig gul komposit, vga eller hdmi tillgänglig. Så man kan ju koppla till vilken bildskärm som helst i princip.

 

Men om det alltid finns HMDI-ingångar på TV apparaterna så kan du väl bara köpa en DVI->HDMI-kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...