Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äldsta ipoden around?


StoreBror

Rekommendera Poster

iPod har funnits ett bra tag nu -- vad är det egentligen, 8-9 år? Hur som helst finns en uppsjö modeller och varianter där ute som är mer eller mindre stenålder idag. MEN som kanske fortfarande är gamla goda trotjänare i någons stora rockficka.

 

Jag köpte min första iPod 2004, en 4G-iPod som blev en trotjänare i fyra år framåt. När jag köpte ny mobil förra våren hamnade den dock på avbytarbänken.

 

Trots otaliga stötar och fall i backen fungerar ipoden som smort efter så lång tid. Håller i denna stund på att ladda upp batteriet, som jag tror är relativt intakt ännu!

 

Är tämligen säker på att fler här använder en gammal iPod från eller till. Kanske en 3G-iPod, den i mitt tyckte snyggaste modellen, eller en gammal hederlig iPod Mini :bultandehjarta:

 

Min flickvän har en iPod från första eller andra generationen som tyvärr inte är i livet längre. 5GB och tjock som en hästhandlarplånbok. Inte så värst vidare mobil den där...

 

Nåväl, nog med pladder från min sida! Visa upp era gamla pods och dra en historia som anknyter till dess tid i er hand. Vem har den äldsta ännu fungerande ipoden?

 

post-3571-1233398515.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar, det har varit en riktig pärs att gå igenom tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder fortfarande min 1G-ipod som jag köpte 2002. Inget fel på den, och 20 GB hårddisk räcker fortfarande långt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De gamla iPodarna är riktigt stiliga ^_^

Min äldsta är inte särskillt gammal dock, 30 gb vit iPod Video, inköpt våren 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en defekt tredje generationens iPod classic på skrivbordet. Använde den tills den gav upp men också för att hårdisken lät för mycket.

357px-Ipod_backlight_transparent.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min moster använder fortfarande sin första generation iPod 5 GB regelbundet :respekt:

Tyvärr innebär ju dock att hon vägrar skänka den till min samling i prydnadshyllan :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder fortfarande min 1G-ipod som jag köpte 2002. Inget fel på den, och 20 GB hårddisk räcker fortfarande långt...

 

20 Gb, måste vara 2G-ipod då va? http://www.ipodhistory.com/

 

Själv har jag en 3G som numera står i lill-killens rum (så i realiteten är det väl redan hans). Han är bara ett så han kan inte riktigt hantera den ännu, men den står i en jbl onstage och brukar spela lugn musik när han ska sova.

 

 

Kommer ihåg reaktioner man brukade få på den, typ: ...är det en mp3-spelare? ...är den inte lite otymplig? ...Hur mycket minne är det på den? ...10 gb???!! ...du måste skoja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ipod Photo 60 GB använder jag, inga fel på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön tråd!

Min gamla 20GB iPod U2 så ut så här tillslut :cry:

Den fungerade hur bra som helst men jag tappade bort den på fyllan och 4 månader senare hittade jag

den i replokalen och då ville den inte fungera mer...

Slängde den i elinsamlingen så vad den gör idag har jag ingen aning om.

 

post-22059-1233936519_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första generationens iPod shuffle 512MB används flitigt av min dotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag använder min Ipod 15GB fortfarande. Jag har bytt batteriet för ett par år sedan när speltiden var under 30min. Jag körde utan skyddande fodral tills för ca 2 år sen. Original hörlurarna gick sönder efter bara ett år eller så pga av att spelaren åkte i golvet.

4699_1100066936028_1057304317_30271197_3737471_n.jpg

 

Nu när iphone 3Gs 32GB har kommit så kommer nog min ipod att hamna i en låda. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag en svart iPod Video (5th generation). Funkar utmärkt, men den blir i sommar utbytt mot iPhone 3G S. Då blir den min externa hårddisk/back up.

fifth_generation_classic_i.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde med min 3G iPod med 15 GB hårddisk i 4 år från 2003 till jag ryckte in i lumpen 2007.

Älskade verkligen den iPoden, nu är den dock död...

 

Har en 2Gen iPod Touch som jag också älskar och hoppas att få ut minst lika mycket liv ur som min gamla 3G iPod =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Skön tråd!

Min gamla 20GB iPod U2 så ut så här tillslut :cry:

Den fungerade hur bra som helst men jag tappade bort den på fyllan och 4 månader senare hittade jag

den i replokalen och då ville den inte fungera mer...

Slängde den i elinsamlingen så vad den gör idag har jag ingen aning om.

 

post-22059-1233936519_thumb.jpg

 

Precis samma problem som jag fick med min U2 iPod :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis samma problem som jag fick med min U2 iPod :(

Min vän har en U2 iPod som fungerar kanon! Tror att batterierna har börjat bli lite sämre dock, men det hade varit konstigt annars. Riktigt snygg och bra iPod annars!

 

Den första iPoden jag hade var en Nano av nuvarande generation, så jag är lite noob. ;) Nu har jag en Shuffle 2G som jag vann i en tävling. Jag har levt fattigt hela livet, så det är inte så lätt! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
rickard1234

Själv kör jag en vit iPod Video 80 GB (5th gen.) Funkar utmärkt, men den började bråka idag, för första gången. Pausade mitt i låtar av sig självt. Pausade även iom det att jag satte på knapplåset. :ermm:

 

Funderar på att återställa den i iTunes men har inte gjort det förut nångång. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Min första generationens iPod shuffle 512MB används flitigt av min dotter.

 

Min mamma har också en sådan, engiggare dock, använd i över fyra år. ^_^

 

Själv har jag aldrig lyckats ha en iPod längre än 2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VictorQuick

Jag använder en iPod nano 3g typ varje dag.

 

haft den i 3-4 år funkar fint fortfarande, brukar lyssna på podcasts från Pang prego i P3 i den.

 

Den brukar dock hänga sig när man ska lyssna på musik efter att den varit synkad med macen, men har hört att det är vanligt för den modellen. post-43531-1247513283_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en iPod nano 3g typ varje dag.

 

haft den i 3-4 år funkar fint fortfarande, brukar lyssna på podcasts från Pang prego i P3 i den.

 

Den brukar dock hänga sig när man ska lyssna på musik efter att den varit synkad med macen, men har hört att det är vanligt för den modellen. post-43531-1247513283_thumb.jpg

Är inte det Nano 2g eller? Med tanke på att nuvarande är 4g och innan var det den lilla feta, 3g :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en iPod nano 3g typ varje dag.

 

haft den i 3-4 år funkar fint fortfarande, brukar lyssna på podcasts från Pang prego i P3 i den.

 

Den brukar dock hänga sig när man ska lyssna på musik efter att den varit synkad med macen, men har hört att det är vanligt för den modellen. post-43531-1247513283_thumb.jpg

Samma här och jag lyssnar också på pang prego/kompisar från förr/funky town podcast i den ;O

Jag fick den när den var ny på min födelsedag och blev helt överlycklig^^

SEn tror jag att den är 2g och inte 3g, för det är den tjocka som noname93 skrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

2G.

 

1g är svart eller vit plast

2g är aluminium

3g är "phatty"

4g är mer som 2g

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min äldsta är en svart nano 2GB 1G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...