Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Yellowsn0w Info


tunan

Rekommendera Poster

Hej.

 

Vi är nog många nu som sitter och läser på Dev- Teams blog om olika metoder för att få yellowsn0w att fungera. För vissa fungerar det och för andra inte, som det ser ut. Det är nu 7434 kommentarer på 122 sidor. Detta gör det lite svårt att överblicka de tips och den information om vilka "svenska" operatörer som fungerar och inte fungerar där för tänkte jag dra igång en tråd så man kan få lite överblick och tips om just dessa.

Vet att tråden "Upplåsning av iPhone 3G, Förhoppningsvis till nyår!!" redan delvis berört detta ämne dock förefaller intresset så stort för vad som fungerar eller inte med yellowsn0w så jag tycker det borde ha en egen tråd endast för detta syfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick igång mitt tele2 kort med 0.9.4 versionen. Att ta emot samtal och surfa med gprs funkade, dock inte att ringa ut och få igång 3Gn. Så fort jag försöker ringa ett samtal försvinner nätet.

Sedan testade jag ett parlino kort för att experimentera lite, blev förvånad över att jag kunde ringa ut, allt fungerar perfekt förutom 3G nätet, får inte fram 3G ikonen, annars verkar allt fungera perfekt.

Jag tyckte att det var lite konstigt eftersom båda kör på comviqs nät, och båda korten är från 2008. Kanske borde experimentera med fler tele2 kort och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också provat nyaste versionen med ett 2g Tele2 simkort, gick att ringa ut och ta emot samtal, sms fungerade inte, men kan det bero på någon inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått igång det med alla yellowsn0w versioner. Men lättast var klart senaste (0.9.4).

Jag använder mig av tele2. Kan ansluta till 3G nät, skicka sms, ta emot & ringa samtal.

 

Ni kan testa med att återställa nätverksinställningarna (Inställningar -> Allmänt -> Återställ -> Återställ nätverksinställningar) och starta om.

 

EDIT:

Jag får nät 10 sekunder efter jag har startat om mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Vi är nog många nu som sitter och läser på Dev- Teams blog om olika metoder för att få yellowsn0w att fungera. För vissa fungerar det och för andra inte, som det ser ut. Det är nu 7434 kommentarer på 122 sidor. Detta gör det lite svårt att överblicka de tips och den information om vilka "svenska" operatörer som fungerar och inte fungerar där för tänkte jag dra igång en tråd så man kan få lite överblick och tips om just dessa.

Vet att tråden "Upplåsning av iPhone 3G, Förhoppningsvis till nyår!!" redan delvis berört detta ämne dock förefaller intresset så stort för vad som fungerar eller inte med yellowsn0w så jag tycker det borde ha en egen tråd endast för detta syfte.

 

Delvis?

 

Det är ju en egen tråd om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju en tollknings fråga. Tråden skapades för ett bra tag sedan och i början av den spekuleras det mest om olika basband m.m. Min tolkning är ju att tråden skapades för att disskutera om det skulle komma en release till nyår och hur den skulle se ut, för vilket basband osv.

Sen började man naturligtvis prata om yellowsn0w igår när det släpptes i den tråden dvs tråden har funnits i 15 dagar var av 1,5 har man berört yellowsn0w på. Som sagt det är ju en tolkningsfråga. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju en tollknings fråga. Tråden skapades för ett bra tag sedan och i början av den spekuleras det mest om olika basband m.m. Min tolkning är ju att tråden skapades för att disskutera om det skulle komma en release till nyår och hur den skulle se ut, för vilket basband osv.

Sen började man naturligtvis prata om yellowsn0w igår när det släpptes i den tråden dvs tråden har funnits i 15 dagar var av 1,5 har man berört yellowsn0w på. Som sagt det är ju en tolkningsfråga. :fundersam:

 

I första inlägget står det "The main one being the 3G unlock codenamed “yellowsn0w”.

 

Har svårt att se att det skulle handla om något annat och eftersom det släpptes nyligen så är det svårt att diskutera det innan dess.

 

tunan, finns talibaner här som är självutnämnda moderatorer..

 

Common sense...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se att det skulle handla om något annat och eftersom det släpptes nyligen så är det svårt att diskutera det innan dess.

 

Ja men faktum är ju att man diskuterade det innan det släpptes då man pratade om basband och liknande det var precis därför som jag tänkte att man skulle begränsa sig till själva yellowsn0ws användande nu när det är släppt och man vet förutsättningarna. Visst jag hade lika gärna kunnat skrivet ett inlägg i den andra tråden där man uppmanade till mer info om personers framsteg och motgångar rörande yellowsn0w men jag tyckte som sagt att det var bättre med en "nystart" nu när yellowsn0w var släppt och man visste förutsättningarna samtidigt som man kunde sålla bort lite av de gamla inläggen rörande tex basbandet.

 

Tycker inte att det är någon större idé att diskutera detta vidare, vi har ju uppenbarligen inte samma åsikt om detta. Nu tar det bara upp plats i tråden med något som inte alls har med dess tänkta innehåll att göra. Om någon moderator tycker att det är en "dubbeltråd" som inte behövs så är det väl bara att de låser eller tar bort tråden.

 

No Hard feelings :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men faktum är ju att man diskuterade det innan det släpptes då man pratade om basband och liknande det var precis därför som jag tänkte att man skulle begränsa sig till själva yellowsn0ws användande nu när det är släppt och man vet förutsättningarna. Visst jag hade lika gärna kunnat skrivet ett inlägg i den andra tråden där man uppmanade till mer info om personers framsteg och motgångar rörande yellowsn0w men jag tyckte som sagt att det var bättre med en "nystart" nu när yellowsn0w var släppt och man visste förutsättningarna samtidigt som man kunde sålla bort lite av de gamla inläggen rörande tex basbandet.

 

Tycker inte att det är någon större idé att diskutera detta vidare, vi har ju uppenbarligen inte samma åsikt om detta. Nu tar det bara upp plats i tråden med något som inte alls har med dess tänkta innehåll att göra. Om någon moderator tycker att det är en "dubbeltråd" som inte behövs så är det väl bara att de låser eller tar bort tråden.

 

No Hard feelings :sorry:

 

 

Well, egentligen bryr jag mig inte. Men tycker det är dumt att det finns 2x, 3x eller 4x av varje ämne. Det gör det svårare att hitta din info man behöver och gör att det blir ännu fler dubbletter.

 

Men men, det är inte upp till mig att bestämma så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite intresserad av det här med tele2 korten, vissa ser ut at funka medan andra inte gör det, går det att konstatera några skillnader ? dvs. om nyare kort funkar bättre eller vise versa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2 funkar bra för mig efter 0.9.5 uppdateringen. Kan både ta emot och ringa ut. Men när jag aktiverar 3g får jag ingen 3g ikon. När jag sedan kollar på operatörer kan jag välja Sweden3g och då byter den till telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2 funkar bra för mig efter 0.9.5 uppdateringen. Kan både ta emot och ringa ut. Men när jag aktiverar 3g får jag ingen 3g ikon. När jag sedan kollar på operatörer kan jag välja Sweden3g och då byter den till telia.

 

Sweden3g är det 3g-nät tele2 och telia har gemensamt. Möjligt att iphonen bara tolkar det och skriver ut det som telia även om du inte kör just telia. Stäng av roaming så borde det inte skapa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det funkar för mig också efter lite fix. Fick återställa närverksinställningarna och köra flightmode ett par gånger sen funkade det. :citation:

 

Tack för tipset slowmove om det där med nätet. Här finns det info om hur man fixar till namnet från telia till sweden 3G.

 

http://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-...operatorer.html

 

Har dock inte provat det själv än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha haft iPhone 2G och läst, klurat, hackat och hoppat från västerbron måste ändå iPhone 3G med Telia vara det bästa köpet jag gjort. Mer uppenbart känns det så efter att man läser denna tråd.

 

Lycka till dock med YS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Försökte låsa upp en polares iPhone 3G i går. Den är Telia-köpt, han har Tele 2.

 

Fick det inte att fungera. Den säger bara att Tele 2-kortet är ogiltigt. Återställde nätverksinställingarna och flippade Flight mode av/på ett par gånger, men det hjälpte inte.

 

Det är mjukvara 2.2 (5G77) på den, med modemfirmware 02.28.00. Jailbreakade med QuickPwn.

 

 

En grej kan vara att första gången den startades om efter installationen av Yellowsn0w (0.9.5) hade jag inte satt i SIM-kortet, så den starade alltså med tomt SIM-slot. Jag vet inte om det sabbade det.

 

Det är möjligt att det hade fungerat om vi hade återställt iPhonen och gjort om jailbreak, men vi var osäkra på om den var uppbackad, och återställde inte.

 

Så än så länge, ingen lycka.

 

 

Förresten, det går rykten om att man kan få modemfirmware 02.28.01 om man återställer med iTunes idag (alltså med den senaste versionen av mjukvara 2.2). Har någon råkat ut för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, det går rykten om att man kan få modemfirmware 02.28.01 om man återställer med iTunes idag (alltså med den senaste versionen av mjukvara 2.2). Har någon råkat ut för det?

Uppdaterade min igår (elr, körde shift+ återställ) till 2.2 :) Sen kom den inte igång med quickpwn så jag var tvungen att återställa och inget nytt Baseband fanns, utan 02.28.00 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Uppdaterade min igår (elr, körde shift+ återställ) till 2.2 :) Sen kom den inte igång med quickpwn så jag var tvungen att återställa och inget nytt Baseband fanns, utan 02.28.00 :)

 

Okej, det låter ju bra. :)

 

Du tog alltså ner den mjukvara som låg på Apples server i går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det låter ju bra. :)

 

Du tog alltså ner den mjukvara som låg på Apples server i går?

Försökte uppdatera (genom att klicka på knappen ''uppdatera'', men fick fel 19(?))

Men sen tankade jag hem FW filen från iclarified och den var iaf inte xx.xx.01

Men nu drog jag den inte från apples server, så kan inte svara på frågan ''riktigt'', men om man vill vara på den säkra sidan så dra inte hem den från apples server utan från iclarified elr ngn annanstans.

Sen verkar det lite skumt att det släpps ett nytt baseband, helt utan förvarning, exakt när dev team släpper yellowsn0w :P Och har hört många som sagt att det bara är en bluff, sorry för rörigt inlägg men hoppas du förstår ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Förstår precis. Jag har också tagit ner den som finns länkad till på iClarified. Men då vågar jag återställa med den utan risk för fel firmware. Tack!!

 

Det känns ju verkligen som om det är en bluff, det här med 02.28.01.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon länka till FW filen från iclarifed, hitta inte den =/ .

 

Är det en återställningsversion som har den baseband som är rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hääärligt, med 0.9.6 fungerar tele2 även när man rebootat telefonen, dvs du behöver aldrig stoppa i ett original simkort :D Nu blir det att lämna telia heelt !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag kan även meddela att min polares iPhone 3G funkar med Tele 2 nu, efter att han installerade Yellowsn0w 0.9.6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter man har jailbreakat och installerat yellowsn0w måste man ändå ha rebel sim, fejk-sim eller annat dyligt? Som jag fattat är det bara att stoppa i sitt tele2 kort och poff ska man kunna ringa/sms och dyligt.

 

Vet att det är en liten dum fråga men bättre att va på säkre sidan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...