Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem vid uppdatering till 2.01


orco

Rekommendera Poster

tydligen fungerar 2.0.1 ändå, bara trycka bort det där som tydligen verkar vara något fel hos vissa operatörer runtom i världen vad det verkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har kört Pwnage Tool 2, kan man bara låta iTunes uppdatera telefonen som den vill eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har kört Pwnage Tool 2, kan man bara låta iTunes uppdatera telefonen som den vill eller?

 

Ja om du inte vill ha kvar jailbreaket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va de dags för min första uppdatering....

 

Ska man säkerhetskopiera innan? eller är det bara uppdatera...

Som jag har nästan fylllt 14Gb på iPhonen tar det ett tag att säkerhetskopiera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du inte vill ha kvar jailbreaket.

 

 

Försvinner jailbreaken när man uppdaterar från 2.0 -> 2.0.1? Jailbreaken man gör (åtminstone med WinPwn) är väl för 2.*? Borde inte den vara kvar då? Om inte så fungerar väl både senaste Pwnage Tool och WinPwn för 2.0.1 också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.0.1 installerade bra, men jag får också samma problem med operatörsuppdateringen... "0xE8000001" :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.0.1 installerades bra för mig med, men felmeddelandet om operatörsinställnigarna kommer upp varje gång man ansluter iPhonen till iTunes. Varför är det på detta viset ?

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everlast och Legograbb: Har ni låst upp med Pwnage Tool 2?

 

När ni uppdaterade, klickade ni bara "Ja" när iTunes sa typ "Nu finns det uppdateringar till operatörsinställningarna" (eller nåt liknande)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara problem med att man inte kan ladda ner operatörsinställningarna i stora delar av världen, förutom i USA.

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade nyss med iPhone supporten på Telia, dom sa att problemet beror på att Telia ej hunnit få ut dom nya operatörsinställningarna. Därför får vi upp felmeddelandet varje gång man synkar telefonen.

 

Han sa även att det inte påverkar telefonen på något vis

 

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här! Men vad ska dn nya operatörs grejen fixa?? 3G??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just uppdaterat min som var fixad med Pwnage Tool 2, och jag kan bara säga att min blev betydligt rappare, förut fick jag vänta ganska länge när jag öppnade bilder, sms, kontakter mm, men nu är det i stort sett som när jag hade 1.1.4, inte riktigt, men ändå, klart bättre, har även en del långa anteckningar som fick vänta ganska länge innan man kunde scrolla, nu är det bara att sätta igång direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man blir allltså av med Cydia och alla apps installerade via Cydia?

Hur får man tillbaka dom igen?

Appsen köpta via Apple backas ju upp i iTunes men det gör väl inte dessa?

Går det att ladda ner Cydia igen och i såna fall var och hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här! Men vad ska dn nya operatörs grejen fixa?? 3G??

 

 

 

Jag frågade killen på Telia detta, men han visste inte vad de nya operatörs inställningarna innehöll...

 

 

//Everlast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer vid uppdateringen med:

 

- applikationer och deras data (tex mina kort och lösenord i eWallet)?

 

- Kontakter och Kalender-data?

 

- Foton, musik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer vid uppdateringen med:

 

- applikationer och deras data (tex mina kort och lösenord i eWallet)?

 

- Kontakter och Kalender-data?

 

- Foton, musik?

 

Inget.. (för mig i alla fall) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också detta felmeddelande men iPhone fungerar som vanligt, nog problem som de andra ovanför säger, hos operatörerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krister Lindholm

Det är inte så enkelt att alla som har bekymmer får det när man försöker uppdatera med hjälp av en PC?

Jag får det inte att funka på min pc nämligen & ska såklart testa på macen senare i kväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så enkelt att alla som har bekymmer får det när man försöker uppdatera med hjälp av en PC?

Jag får det inte att funka på min pc nämligen & ska såklart testa på macen senare i kväll...

Jag testade på en Mac och får felmeddelande om operatörinställningarna så tror det är för både PC och Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har ju fått sin förklaring sjuttontusen gånger.

 

"Eventuella felmedelanden vid uppdateringen beror på ett Telia inte har hunnit få ut dom nya operatörsinställningarna, så det är bara att avvakta tills Telia (Felia) har fixat det."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krister Lindholm
Problemet har ju fått sin förklaring sjuttontusen gånger.

 

"Eventuella felmedelanden vid uppdateringen beror på ett Telia inte har hunnit få ut dom nya operatörsinställningarna, så det är bara att avvakta tills Telia (Felia) har fixat det."

 

Men en del har ju uppdaterat..? Hur går det till då med tanke på det du skriver här ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...