Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Användare av iPhone 3G rapporterar om sprickor


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten

1151265045.jpg

De senaste dagarna har det börjat dyka upp flertalet rapporter från användare av iPhone 3G att plasthöljet på telefonen har börjat spricka. Problemet tros bero på brister i den plast som används. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah! Jag trodde att jag tappat min mobil eller något under semestern och nu visar det sig att detta är ett "känt" fel. Vad ska man göra?

 

Se:

post-23417-1217617202_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad tråkigt om man skulle råka ut för detta.

Finns ju dock alltid en risk när man hoppar på en ny produkt med ny design direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnar sprickan på ungefär samma ställe för alla? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser det inte som nåt att deppa ihop för.. skulle det hända mig blir det reklamation, skulle det hända tillräckligt många lär de bli återkallade för baksidesbyte, i vilket fall kommer det att lösa sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hah! Tur att jag inte har några än :) Jag tror iPhonens baksida är gjort av samma material som macbook! Macbooken har ju en tendens att spricka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve

Jahapp. Nu har min vita iPhone 3G spruckit den med... På exakt samma ställe som bilden här i tråden. Känns inte som det är så stor idé att få den utbytt eftersom utbytesenheten antagligen spricker den med... Ska revidera mitt iPhonetest! Dåligt Apple. Hade varit bättre med aluminiumet. Saknar min gamla iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drabbar det bara vita?

 

Nej, men tydligen ska det vara betydligt enklare att se sprickorna på de vita.

 

Det blir definitivt ingen iPhone 3G för mig den närmsta tiden - Apple verkar ha stora problem med produkten. Får kanske bli en Touch istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lee Skrufve
Ni som fått sprickan, stänger ni av ljudet ofta?

 

Nej det kan jag inte påstå. Har sett en annan - svart - som spruckit på motsatta sidan en bit under kameran, så det beror nog inte på att skalet belastats av att man rör på en knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad tråkigt om man skulle råka ut för detta.

Finns ju dock alltid en risk när man hoppar på en ny produkt med ny design direkt.

:lol: :lol: Ja man ska nog va lite försiktig med att hoppa på nya och för all del alla sina saker, allt tål inte det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: :lol: Ja man ska nog va lite försiktig med att hoppa på nya och för all del alla sina saker, allt tål inte det. :D

 

Haha, lite fel ordval kanske :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en spricka i min svarta iPhone! Tror ni man kan få den fixad, typ bara baksidan utbytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en spricka i min svarta iPhone! Tror ni man kan få den fixad, typ bara baksidan utbytt?

Kanske det kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en spricka vid ljudlösknappen, men fick ingen bra respons när jag ringde till min lokala butik för någon vecka sedan. De kontaktade Anovo och meddelade mig att det var tveksamt om garantin täckte det hela, det kunde ju vara självförvållat. Är det någon som haft kontakt med Telia angående detta problem?

Vore intressant och höra vad de säger i andra butiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nå är det ngn som har fått sin iPhone fixat av Telia?

Har ju en hel del sprickor i min nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...