Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Caravan - spöar FileMagnet med hästlängder


MacPelle

Rekommendera Poster

Om ni vill kunna lagra filer på er iPhone rekommenderar jag Caravan. Med det kan man ladda ner filer till sin telefon via FTP eller web och titta på dom offline. Stöder PDF, office docs, musik, film mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Kan det möjligen vara så att du lobbar för din egen applikation?

Du kan ju skriva recension på iTunes store annars, och om det ÄR du som utvecklat programmet hade jag funderat seriöst på en annan ikon :P

Dissar inte programmet eftersom jag inte testat det, OBS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Om ni vill kunna lagra filer på er iPhone rekommenderar jag Caravan. Med det kan man ladda ner filer till sin telefon via FTP eller web och titta på dom offline. Stöder PDF, office docs, musik, film mm.

Måste man cracka iPhone för detta? Har iPhone GGG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Har just köpt programmet. det såg mycket lovande ut. Förutom hur man får filerna in i iPhone. Har lagt upp en ftp å min MBP men Caravan kan inte hitta den.Verkar krångligt detta. Någaon annan som provat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort appet pelle?? Hur fan gör man egna app som sen kommer i appstore?!

 

En fråga:

Hur får man in filerna i sin ipod touch/iphone sen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte Caravan nu och det ser ju klart intressant ut men...

Det funkade en gång att göra en mapp... men den försvann spårlöst och nu funkar det inte alls att skapa varken mappar eller textdokument.

Det funkar inte heller att koppla upp mig till min mac via FTP.

Har testat att bota om iPhonen utan resultat.

Inget funkar helt enkelt... förutom internet... men där fick jag en svart skugga över Googles sökresultat...

Har ni några förslag på lösningar här?!

...Programmet dyker nu tydligen också varje gång jag försöker koppla upp mig mot FTP...

en smarrigare programikon vore ju kul, om man nu får fart på det.

 

Hoppas innerligt på en snabb uppdatering (eller pengarna tillbaka.)

Sorry Pelle, kämpa på!

Ännu så länge sopar FileMagnet mattan med Caravan, bara genom att fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu testat nattens uppdatering:

Nu går det att skapa nya mappar.

Det går även att skapa nya textdokument men jag hittar inget sätt att "editera" dessa "textdokument", det blir bara ett tomt dokument och det enda alternativet jag får är att ta bort det...

Nu kraschar den inte när jag försöker koppla upp mig mot FTP, men... det enda jag ser när jag går inn på FTP (ett bokmärke där jag lagt till användarnamn och lösen) är innehållet i iPhonens Caravanmapp...

Webbalternativet verkar funka nu.

Beskriv gärna för dummies som jag hur man skall göra mer i detalj!

 

Programidén är brilliant! hoppas att allt snart funkar...

(Jag väntar med att reviewa programmet i Appstore till jag vet om det funkar...)

 

Uppdatering:

Nu kraschar programmet igen när jag försöker mig på FTP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det svårt att göra egna apps. Måste man ha läst datakunskap tex? Eller är det bara att köra på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det svårt att göra egna apps. Måste man ha läst datakunskap tex? Eller är det bara att köra på?

Visst finns det en del saker att lära sig. Jag kollade tyvärr inte din användarprofil innan jag skrev förra inlägget, och tänkte inte på att du var så ung som 12. Det innebär att du tyvärr inte kan registrera dig som utvecklare. Det krävs att man är minst 18 år för det. Det är för att minderåriga inte får skriva på avtal och sådant.

 

Däremot kan du installera XCode, som finns med på DVDn som du fick med datorn. Då kan du börja lära dig grunderna i programmering först. Det kan vara lite knepigt att komma igång, men kolla runt bland de trådar som finns under Utveckling" på forumet, och om du inte hittar svar på dina frågor, så skapa gärna en ny tråd och fråga på. Var aldrig rädd för att ställa "dumma" frågor. Att ställa frågor är bästa sättet att lära sig nya saker. Det är bra att försöka också. Det är inte fel att göra misstag, eftersom man lär sig av misstagen också.

 

När man är i din ålder brukar de flesta ha rätt lätt för att lära sig nya saker, och det är i stort sett bara intresset som avgör om du blir duktig eller inte. Om du är riktigt intresserad av något så blir du nog rätt duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Men kan jag inte be min mamma skriva under och sen gör jag programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. Men kan jag inte be min mamma skriva under och sen gör jag programmet?

Du måste ändå lära dig lite grunder i programmering först, och det kommer att ta ett tag. Så börja med att installera Developer Tools, som finns på DVDn som följde med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande ingen annan som testat Caravan?

Vore intressant att se om någon får det att fungera...

Fortfarande samma problem i min iPhone och inget svar från utvecklaren.

Jag kan leva utan de 22 kronorna men de utlovade funktionerna i iPhonen hade varit trevliga.

Får väl hoppas på nästa version då. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
Fortfarande ingen annan som testat Caravan?

Vore intressant att se om någon får det att fungera...

Fortfarande samma problem i min iPhone och inget svar från utvecklaren.

Jag kan leva utan de 22 kronorna men de utlovade funktionerna i iPhonen hade varit trevliga.

Får väl hoppas på nästa version då. <_<

Jag har fått det att fungera. Problemet var mer på min mac än Caravan. Vad är det du funderar över?

Du har väl läst support på Caravans hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått det att fungera. Problemet var mer på min mac än Caravan. Vad är det du funderar över?

Du har väl läst support på Caravans hemsida?

 

Efter senaste uppdatering funkar det bara att hämta från nätet och att skapa nya mappar.

Det går även att skapa nya textdokument men jag hittar inget sätt att "editera" dessa "textdokument", det blir bara ett tomt dokument och det enda alternativet jag får är att ta bort det...

När jag försöker koppla upp mig mot FTP så funkar det en eller ett par gånger med ett nytt bokmärke men... det enda jag ser när jag går inn på FTP (ett bokmärke där jag lagt till användarnamn och lösen) är innehållet i iPhonens Caravanmapp...

Sedan när jag försöker igen på samma bokmärke så dör programmet.

Beskriv gärna för dummies som jag hur man skall göra med FTP mer i detalj!

 

Tacksam för tips!

 

Jag skall nu testa att uppgradera iPhonen till 2.0.1 och se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar fortfarande inte med iPhone 2.0.1... Supporten på Caravans hemsida är ju inte så speciellt detaljerad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner, det är jag som skrivit programmet. =)

 

Ber om ursäkt för bristen på dokumentation; ska fixa inom det närmsta dygnet eller så. Kommer att följa med dokumentation i programmet i nästa gratis uppdatering också.

 

Åkte upp till Jämtland på min farmors 80-års kalas dagen efter det kom in på App Store, lite dålig timing, men man vet ju inte hur lång tid Apples granskning tar, så det är svårt att planera. Har precis blivit pappa också och nästa vecka börjar man jobba heltid igen, men jag kämpar på. Det ska förhoppningsvis fungera för de flesta ganska snart! Fortsätter folk köpa det i den här takten har jag snart råd att anställa ett support-team. =)

 

Ha det gött så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner, det är jag som skrivit programmet. =)

 

Ber om ursäkt för bristen på dokumentation; ska fixa inom det närmsta dygnet eller så. Kommer att följa med dokumentation i programmet i nästa gratis uppdatering också.

 

Åkte upp till Jämtland på min farmors 80-års kalas dagen efter det kom in på App Store, lite dålig timing, men man vet ju inte hur lång tid Apples granskning tar, så det är svårt att planera. Har precis blivit pappa också och nästa vecka börjar man jobba heltid igen, men jag kämpar på. Det ska förhoppningsvis fungera för de flesta ganska snart! Fortsätter folk köpa det i den här takten har jag snart råd att anställa ett support-team. =)

 

Ha det gött så länge

 

hah, satt precis o kollade på vilket av pdf programmen jag skulle välja, o så ser man nästa sekund här att de e en från forumet som gjort det ena av dem. Klart jag ska köpa nu!

 

Afan, blev nyfiken nu, hurpass många har har köpt det än så länge då? hundratals, tusentals ... tiotusentals? :)

 

Sjysst program ikon förressten! post-14305-1218045385_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erkänner, det är jag som skrivit programmet. =)

 

Ber om ursäkt för bristen på dokumentation; ska fixa inom det närmsta dygnet eller så. Kommer att följa med dokumentation i programmet i nästa gratis uppdatering också.

 

Åkte upp till Jämtland på min farmors 80-års kalas dagen efter det kom in på App Store, lite dålig timing, men man vet ju inte hur lång tid Apples granskning tar, så det är svårt att planera. Har precis blivit pappa också och nästa vecka börjar man jobba heltid igen, men jag kämpar på. Det ska förhoppningsvis fungera för de flesta ganska snart! Fortsätter folk köpa det i den här takten har jag snart råd att anställa ett support-team. =)

 

Ha det gött så länge

Blir avundsjuk att du kan tjäna så grova pengar på det. Själv får jag inte ens göra ett app. Men när jag blir arton - då jävlar :citation:

Edit: har du läst datakunskap föresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: har du läst datakunskap föresten?

Du behöver inte plugga datakunskap. Det är bara att installera XCode, och leka runt lite. Om du är intresserad så kommer du att lära dig allt du behöver, långt innan du ens har gått ut grundskolan. Skapa en egen tråd under Utveckling, så ska jag besvara dina frågor där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men jag har inte hittat den där skivan i min mac mini-kartong. Hur ser skivan ut? Jag har bara 2 skivor i min kartong och dom tror jag är för ominstallation av leopard?

Tacksam för svar mizhou.

Ps. ska gå och lägga mig nu, så jag svarar sen imorgon (om det kommit något svar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir avundsjuk att du kan tjäna så grova pengar på det. Själv får jag inte ens göra ett app. Men när jag blir arton - då jävlar :citation:

Edit: har du läst datakunskap föresten?

 

Njae. Jag har läst teknisk fysik på Chalmers och doktorerar där nu. Har läst en del data dock. Software architecture och en databaskurs på RMIT i Melbourne, ett par javakurser på Chalmers och en del A.I., genetisk programmering, neurala nät osv.

 

Lycka till med programmerandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hah, satt precis o kollade på vilket av pdf programmen jag skulle välja, o så ser man nästa sekund här att de e en från forumet som gjort det ena av dem. Klart jag ska köpa nu!

 

Afan, blev nyfiken nu, hurpass många har har köpt det än så länge då? hundratals, tusentals ... tiotusentals? :)

 

Sjysst program ikon förressten! post-14305-1218045385_thumb.png

 

Tack! Äntligen någon som inte dissar ikonen! =) Tycker själv den är fin. Men jag måste erkänna att bild var mitt sämsta ämne i skolan, så det finns säkert någon som kan göra en snyggare...

 

Jag har sålt ca 300 om dagen sedan i fredags. Det blir 300 * 22 kr * 0,7 * 0,7 skattade pengar om dagen. Jag är nöjd =). Men antagligen inte lika nöjd som de som gjort Crazy Lighter eller A Level eller något annat löjligt simpelt program som ligger på topp 10 listan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...