Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag använda Hotmail med Mail (MobileMail)?


makaveli-

Rekommendera Poster

Kan jag använda min hotmail adress i mail programet? i så fall hur för att jag skriver inte adressen osv under microsoft exchange men det funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag använda min hotmail adress i mail programet? i så fall hur för att jag skriver inte adressen osv under microsoft exchange men det funkar inte.

 

Du kan fylla i flera e-postkonton under Mail i iPhone. HotMail är ju numera, om jag har förstått det rätt, enbart en webmail-tjänst såvida du inte betalar extra för det så jag är inte säker på om det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan fylla i flera e-postkonton under Mail i iPhone. HotMail är ju numera, om jag har förstått det rätt, enbart en webmail-tjänst såvida du inte betalar extra för det så jag är inte säker på om det fungerar.

 

Ok men det borde funka genom exchange eller vad används den till?

Men visst jag kan gå in på hotmail direkt genom Safari fast jag skulle vilja utnyttja programet mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men det borde funka genom exchange eller vad används den till?

Men visst jag kan gå in på hotmail direkt genom Safari fast jag skulle vilja utnyttja programet mail.

 

Varför skulle det fungera via Exchange?

Har du tillgång till en Exchange-server?

 

Om inte lät det inte fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det fungera via Exchange?

Har du tillgång till en Exchange-server?

 

Om inte lät det inte fungera.

 

hehe, lite dumt av mig men hur får man tillgång till en exchange server och vad kostar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, lite dumt av mig men hur får man tillgång till en exchange server och vad kostar det?

 

Kontakta din internetleverantör och fråga. Har du ett HotMail-konto så är jag inte säker på att du kan styra över det (vidarebefordra) det till en Exchangeserver så det får du kolla upp. En Exchangeserver är Microsofts egen lösning för kalendrar, e-post och en del andra tjänster. Det finns ingen automatiskt koppling till HotMail eller någon annan av deras nättjänster och inget direkt samband heller. Det är en serverlösning med olika tjänster, rätt och slätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta din internetleverantör och fråga. Har du ett HotMail-konto så är jag inte säker på att du kan styra över det (vidarebefordra) det till en Exchangeserver så det får du kolla upp. En Exchangeserver är Microsofts egen lösning för kalendrar, e-post och en del andra tjänster. Det finns ingen automatiskt koppling till HotMail eller någon annan av deras nättjänster och inget direkt samband heller. Det är en serverlösning med olika tjänster, rätt och slätt.

 

Ja det låter väldigt troligt det du säger men har du andra lösningar så att jag kan börja utnyttja Mail i iPhone?

Har faktiskt funderat på att skaffa Gmail eftersom det är väldigt populärt men visst kan jag använda den i iPhone kostnadsfritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Har faktiskt funderat på att skaffa Gmail eftersom det är väldigt populärt men visst kan jag använda den i iPhone kostnadsfritt?

Jag använder Gmail på iPhone och det fungerar utmärkt. Du får förstås betala för uppkopplingstiden på vanligt sätt om du läser via EDGE eller 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoppePloppe

Provade att skaffa mig ett g-mail konto och sedan vidarebefodra min mail från hotmail till mitt nya g-mail. Men det ville inte hotmail göra :glare: Det funkade endast med hotmail,msn eller live konton.....de var ju skit. Nån som har nån bra idé på hur man kan kolla sina mail från hotmail i ens Iphone......utan att använda webläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få alla mail i samma inkorg, som i os x mail-program? Drygt att hela tiden gå in i 7 olika konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att skaffa mig ett g-mail konto och sedan vidarebefodra min mail från hotmail till mitt nya g-mail. Men det ville inte hotmail göra :glare: Det funkade endast med hotmail,msn eller live konton.....de var ju skit. Nån som har nån bra idé på hur man kan kolla sina mail från hotmail i ens Iphone......utan att använda webläsaren.

 

nope, apple och microsoft är inte tillräckligt bra polare för att kunna samarbeta så mkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter väldigt troligt det du säger men har du andra lösningar så att jag kan börja utnyttja Mail i iPhone?

Har faktiskt funderat på att skaffa Gmail eftersom det är väldigt populärt men visst kan jag använda den i iPhone kostnadsfritt?

 

 

Tja, det finns massor av e-posttjänster som fungerar med iPhone.

I princip ska vilken Pop3/iMap som helst tjänst fungera. Gmail rekommenderar många så prova med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att skaffa mig ett g-mail konto och sedan vidarebefodra min mail från hotmail till mitt nya g-mail. Men det ville inte hotmail göra :glare: Det funkade endast med hotmail,msn eller live konton.....de var ju skit. Nån som har nån bra idé på hur man kan kolla sina mail från hotmail i ens Iphone......utan att använda webläsaren.

 

Ja det går men för att kunna använda hotmails pop3 så måste du betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går men för att kunna använda hotmails pop3 så måste du betala för det.

 

 

Hur mycket kostar det och har du någon länk för nu har jag sökt lite utan att hitta.

Eftersom jag har Gmail nu så vill jag få alla mina meddelande till iPhone och där kan jag endast använda gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är verkligen inte värt det. Jag bytte helt från hotmail till Gmail. Eller, egentligen bytte jag till egen mail men där jag köpt min domän får jag mailserver på köpet som stödjer POP3/IMAP. Sedan länkade jag den till Gmail och det är det smartaste jag gjort. Gmail är en sjukt bra klient, speciellt för att vara webbaserad. Snabb och enkel och det har länge funnits klienter till olika mobiltelefoner.

 

Det är en övergångsperiod, men allvarligt så kan jag inte förstå varför man använder sin Hotmail som primär mail när det finns alternativ som Gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Kan man få alla mail i samma inkorg, som i os x mail-program? Drygt att hela tiden gå in i 7 olika konton.

Jag har samma fundering. Någon som vet om man kan ha en inkorg för alla mejl, istället för separata för varje konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej, min hotmail fungerar utmärkt på programmet mail som följde med min ipod touch:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...