Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga till befintliga iPhone ägare


stenofsweden

Rekommendera Poster

stenofsweden

Nu när abonnemangsformerna är släppta skulle det vara intressant att höra från er som idag har iPhone och hur mycket data ni använder?

Så... är du storförbrukare av surf i din Iphone och nyttjar pushmail, youtube osv. (och kör i huvudsak mobil data och inte wlan) berätta gärna hur mycket du använder i månaden. Även om du fastpris på data så tror jag att mängden som konsumeras står på fakturan.

 

Det som är mest intressant är givetvis vad du maxat?

 

 

 

Ödmjukast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför dom har dessa abonemangs former över huvudtaget.. Ser rätt sukt utt, och oavsett kommer iaf jag välja det "vassaste".. "nivåerna" ligger så fel så det finns inte..

 

ska bli skoj att se priserna.

 

 

(Har inte Iphone)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur surfar du då...vad för sidor, är mail inräknat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. Jag använder nästan uteslutande Wifi. GPRS är för långsamt att surfa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ca 200 MB i månaden och tycker faktiskt att GPRS - Edge - funkar helt okej.

 

Gjorde nyligen en test med tre kompisar som hade SonyEricsson P900, Nokia N95 och en Samsung SGH-i780. Vi hade valt var sina 6 applikationer, totalt alltså 24 tester med Surf över GPRS vs 3G... Jag och min iPhone vann 19 av dessa.

 

Så jag hör inte till dem som längtar efter iPhone 3G...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag hör inte till dem som längtar efter iPhone 3G...!

 

Den nya iPhone 3G har ju inte vanlig 3G utan den har ju faktiskt Turbo-3G vilket genererar nedladdningshastigheter upp mot 3,6 Mbit/s.

 

 

 

Douglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telias abonnemang 99kr + 199kr fri datatrafik. På senaste fakturan kom jag upp i 429MB, det är runt 500MB som jag brukar ligga på. Jag har ett webgalleri på Mac.com som jag skickar upp bilder till från foton som jag tagit med iPhonen samt att jag surfar, youtubar och automatisk hämtning av mail var 15:e minut m.m.

 

Efter att ha sett prisplanen Telia kommer att använda sig av så blir det nog att man köper telefonen för fullt pris och sedan använder samma abonnemang som tidigare.

 

Jag undrar om det går att få visual voicemail utan att man tecknar ett av de nya “iPhoneavtalen”, och vad det kommer att kosta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden

Jag sitter själv på ett obundet fastprisavtal med tilläggstjänsten fastpris data så jag hoppas på att kunna förlänga detta och få ett vettigt pris på telefonen.

Jag betalar idag 798kr/mån (599kr + 199kr) så telefonen får banne mej vara billig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telias abonnemang 99kr + 199kr fri datatrafik. På senaste fakturan kom jag upp i 429MB, det är runt 500MB som jag brukar ligga på. Jag har ett webgalleri på Mac.com som jag skickar upp bilder till från foton som jag tagit med iPhonen samt att jag surfar, youtubar och automatisk hämtning av mail var 15:e minut m.m.

 

Hur många timmar per dag surfar/youtubar du, typ en timma eller är det flera?

Har efter funderingar blivit lite sugen på en liknande modell....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så kommer nya iPhone upp i 7.2Mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Källa?

 

Står på Apples hemsida att den har HSDPA. Turbo-3g alltså, vilket väl klarar just 7,2 Mbit/s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står på Apples hemsida att den har HSDPA. Turbo-3g alltså, vilket väl klarar just 7,2 Mbit/s

 

HSDPA betyder inte automatiskt 7,2 Mbit/s. Apple kan mycket väl ha snålat på hårdvarufronten här även om jag hoppas innerligt att så inte är fallet.

N95 stödjer t.e.x. bara 3,6 Mbit/s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HSDPA betyder inte automatiskt 7,2 Mbit/s. Apple kan mycket väl ha snålat på hårdvarufronten här även om jag hoppas innerligt att så inte är fallet.

N95 stödjer t.e.x. bara 3,6 Mbit/s.

 

Ah okej. Har verkligen noll koll på sånt. Trodde hastighetsbegränsningar låg hos operatören men okej.

Keynoten visade ju på vettiga tider iaf tycker jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på min nuvarande telefon Tele2Smart, ringer ca 40h/månad och förbrukar 400 MB data (har 1GB-paketet för 40 kr/mån), skickar ca 300 SMS. hamnar på runt 350 spänn/månaden. Det är SMSen som står för över hälften av kostnaden :)

 

Att det blir så mycket data är för att jag har den som modem till Macbooken via bluetooth, vilket funkar otroligt smidigt. Men upload är ganska långsamt (< 100 kB/s) om man jämför med mitt huawei-modem där det går mycket fortare med uploaden.

 

Att ta ett telia-abb för 900 spänn i månaden lär inte vara aktuellt i mitt fall, då behåller jag hellre min Ericsson k530. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...