Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är du missnöjd med Leopard och backat till Tiger?


iMarc

  

169 medlemmar har röstat

  1. 1. Är du missnöjd med Leopard och backat till Tiger?

    • JA
      27
    • NEJ
      141


Rekommendera Poster

Jag fick samma problem.

Du åtgärdar detta genom att markera din spara-mapp (document) begära "visa info" (kringla i) öppna fliken delning och behörighet.

 

Där klickar du på hänglåset och anger adminlösenord och sedan ändrar du till läsa och skriva på din användaridentitet, samt ange underliggande objekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Helt okej..

 

Bara några frågor. Är det någon annan som har problem med att macen inte vill gå i villa när man kör på strömadaptern med skärmen uppe? När jag har locket stängt så sover den fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Jag fick samma problem.

Du åtgärdar detta genom att markera din spara-mapp (document) begära "visa info" (kringla i) öppna fliken delning och behörighet.

 

Där klickar du på hänglåset och anger adminlösenord och sedan ändrar du till läsa och skriva på din användaridentitet, samt ange underliggande objekt

 

Jo precis, det är vad jag har gjort också. Men jag tänker inte göra det för varje ny fil jag skapar. Det fungerar inte. Det ska fungera utan problem automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Kalle Silver

iMarc, Jag håller med Dig till fullo. ingenting annat än ekonomiskt utnyttjande. När jag i februari köpte min iMac, övertygade försäljaren på Humac att det var ett måste att köpa både Photoshop 900:- och Office 2004 1500:-. Photoshop har givit mig massor av konstiga fönster att det inte funkar. I någon tråd här i forumet läste jag här om dan att Office 2004 var ingenting annat än skräp.

 

Quick Time Player som jag behövde betala för att få Pro, försvann efter uppgraderingen till Leopard

är nu tillbaks till Quick Time Player. LaCie 320GB 1800:- var ett skämt.När jag försökte få hjälp här på någon tråd, var det någon idiot som babblade om DWD skivor. Hela tiden ursäkter och det mest sinnessjuka är att försöka få tyst på oss utnyttjade relatera till PC. det har hjälp oss enormt.

Att det mest relaterade program med mac," Safari" har inte gjort något annat än crashat, trots att det är över 6 veckor sedan Leopard uppgraderingen och 8-10 ominstallationer och som alla som har ögon sett massor av trådar om. det nya Forumet kommer väl att ta bort oss "Högjudda" Gör det. Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister

Blev en ominstallation nu. Hittills inga buggar hittade... väntar med spänning :P-_-

 

Håller tummarna för att det ska gå bättre denna gång. Enligt supporten var problemet att jag uppgraderade från Tiger till Leopard. Nu har jag just gjort en erase-and-install så det är en ren 100%ig Leopard jag kör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är hör nöjd som helst med leopard :D

bara lokala nätverket som krånglar lite men har kunnat ta omvägar hittills så det löser sig tids nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister

Erase-and-Install är utförd. Jag befinner mig nu i himmelriket. Datorn går som ett skott och utan ett enda problem (hittills).

 

Märkbara skillnader:

- Betydligt mycket snabbare

- Internetsurfning går fantastiskt mycket snabbare

- Inget buggande med behörigheter, dvs. bl.a. bristfällig Spotlight-indexering etc.

- Ingen badboll och inga datorfrysningar vilka kräver tvingad omstart av datorn med Power-knapp.

 

Kort och gott; att uppgradera från Tiger till Leopard är det sämsta man kan göra. Bara problem väntar. Det som man ska göra är en Erase-and-Install med Leopard.

 

Äntligen en kompromisslös och problemfri dator! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erase-and-Install är utförd. Jag befinner mig nu i himmelriket. Datorn går som ett skott och utan ett enda problem (hittills).

 

Märkbara skillnader:

- Betydligt mycket snabbare

- Internetsurfning går fantastiskt mycket snabbare

- Inget buggande med behörigheter, dvs. bl.a. bristfällig Spotlight-indexering etc.

- Ingen badboll och inga datorfrysningar vilka kräver tvingad omstart av datorn med Power-knapp.

 

Kort och gott; att uppgradera från Tiger till Leopard är det sämsta man kan göra. Bara problem väntar. Det som man ska göra är en Erase-and-Install med Leopard.

 

Äntligen en kompromisslös och problemfri dator! :D

 

Erase-and-Install, innebär det att du i praktiken formaterar om datorn? När i installationsprocessen väljer du detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Fast jag är född i TIGERNS år så är jag nöjd med LEOPARD.

Köpte en ny iMac och fick uppgradera till leopard själv.

 

Hängde sig EN gång före uppdatering till 10.5.1. Sedan dess

bara "huj, det är en viss skillnad på leopard och os 9.1 ..."

 

- Lider med er stackare som har fått en icke rumsren katt :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägermeister
Erase-and-Install, innebär det att du i praktiken formaterar om datorn? När i installationsprocessen väljer du detta?

 

Det är precis vad det innebär. Hela hårddisken formateras/raderas.

Som sagt, det bästa jag gjort! Helt otroligt vilken skillnad det blev - datorn är snabbare på alla sätt och vis nu, Internet har också blivit rejält mycket snabbare och AirPort har kontinuerligt kanonfin signalstyrka, tillskillnad från innan ominstallationen!

 

Det är alltid så när man får hem en ny dator, det ligger alltid massa skräp överallt som man inte använder eller vill ha. Det bästa man kan göra när man får en ny dator är egentligen att direkt bara formatera och installera om den. Det säger mina erfarenheter av så väl PC som Mac.

 

Länge leve "Erase and install" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...