Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya macbooks imorgon 30/10 !?


everlast

Rekommendera Poster

According to sources, the wheels are in motion for Apple to deliver new MacBook updates as early as this Tuesday. While an exact date has been hard to determine, MacBook updates are expected within the next week, with evidence pointing to Tuesday.

 

This confirms previous rumors from ThinkSecret that Apple would introduce a new MacBook by "the first half of November". Sadly, few details on the upcoming machines are presently available.

 

Apple's Leopard update, however, has revealed drivers for the newer Intel GMA X3100 integrated graphics chip. This is the successor to the Intel GMA 950 which currently resides in the existing MacBooks. This would suggest that the next MacBook will see an upgrade to the Santa Rosa chipset. This, however, remains speculative. The driver, however, appears functional and works when used on a PC laptop with the X3100 chipset.

 

The MacBook was last updated in May of 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låt oss vänta och se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju itne vara en ny design, men det skulle vara riktigt trevligt, synd att jag nyss köpt mini..

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär ju itne vara en ny design, men det skulle vara riktigt trevligt, synd att jag nyss köpt mini..

 

Haade

Det borde bli en ny design då nästan inget är vitt nu längre. Jag tror inte Apple vill ha en spretig design mellan produkterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en svart macbook på riktigt i helgen i en affär, lite halvmatt sådär, skitsnygg!

 

Jag tycker den vita är snyggare faktiskt!! Men det är en smaksak :).

 

 

Snart har vi en ny macbook!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den vita är skitsnygg oxå men jag hade inte sett den svarta förut och i valet dem emellan skulle jag nog ta den svarta.

Svart läder vore snyggt oxå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Har själv en svart Macbook på ingång i eftermiddag eller i morgon. Har väntat sedan augusti, men nu går det inte längre. Tror på Macbook-uppgradering i februari, för i dagsläget tangerar den nästan precis Macbook pro i processor.

 

Apple verkar inte finna egenvärde i att uppgradera till Santa rosa bara för sakens skull, utan det händer när processorerna kräver det, och de kan gå till 2,33 GHz Merom utan SR. Så om det kommer en ny Macbook snart är det nog den typen av speedbump som sker.

 

Och sen SR-Macbook i aluminium i slutet av vintern när Macbook Pro har fått sitt försprång med Penryn-processorn (januari). :) Så tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...] Och sen SR-Macbook i aluminium i slutet av vintern när Macbook Pro har fått sitt försprång med Penryn-processorn (januari). :) Så tror jag.

 

Eller så dumpar Apple idén med Intel, återupprättar AIM och börjar använda IBMs POWER6 processorer med hastigheter på upp till 6 GHz... :)

 

Man kan ju alltid drömma...! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

själv har jag en macbook från februari .... frågan är om man ska sälja den nu och köpa en sprillans med leopard...

 

Scampi Posted Idag, 14:54

 

Man kan ju alltid drömma...!

 

vad vore livet annars :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det någon gång varit en ny design på en produkt som inte lanserats på en "apple event"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det en Aluminium Macbook imorgon så köper jag den.

Jag tror iallafall inte på något förrän i vinter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn
Kommer det en Aluminium Macbook imorgon så köper jag den.

Jag tror iallafall inte på något förrän i vinter.

 

 

vad negativa ni är :elaktflin: måste ju hoppas :totaltgalen:

 

Posted Idag, 15:51

Har det någon gång varit en ny design på en produkt som inte lanserats på en "apple event"?

 

iofs, låter ju ganska troligt att det inte blir ny design men det lär ju dröja lite ytterliggare om dom uppdaterar allting förutom designen, frågan där ligger ju i om apple har en ny design på gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nåt sånt, vi ligger ju sex timmar före jänkarna. Inte så troligt att de släpper en ny MacBook klockan fem på morgonen :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Brukar vara 0900 EST, alltså 14.00 Svensk tid. Håll tummarna..!

 

Isåfall blir det 15:00 hos oss. USA har sommartid (iaf de stater som har det) fram till nästa helg. 0900 EDT hade varit 1400 vår tid (CET). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall blir det 15:00 hos oss. USA har sommartid (iaf de stater som har det) fram till nästa helg. 0900 EDT hade varit 1400 vår tid (CET). :)

 

 

Ah, I see! =) tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcuslilliebjorn

nu ska man inte ha för stora förhoppningar för att om det inte blir en uppdatering så blir man så besviken :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte Applenyheter komma runt 18-tiden här i Svea Rike?

 

Ang macboken så är jag väldigt splittrad. Först och främst så tror jag på ett aluminium hölje, i o m att resten av produktlinjen är aluminiumiserat (:P). Vissa påstår att den isf kommer inkräkta på MBP, men det tror jag inte, då Pron är dyrare, större och helt enkelt mer...pro.

 

Det vore taktiskt av Apple att släppa en ny Macbook nu innan jul då de tjänar sjuuuuka pengar på det, samt att folk är inte så värst rika i januari när macworld är (?).

 

Å andra sidan så kan det hända att man väntar lite till då det ökar försäljningen av Leopard. För de tjänar ju faktiskt mer om de säljer leopard separat än med en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte sluta tro det förrän 23:00 ikväll. ^^

Jag VILL ha en ny MacBook, och jag vill ha den NU. : 3

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...