Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Ge mig tips på lcd-tv 32"-37"


Alphonze

Rekommendera Poster

Har precis köpt en hyfsat billig lcd-tv (LG 32LC2D) i Media Markts senaste "drive", men jag är inte riktigt nöjd med den vanliga analoga tv-bilden. DVD via scart är inte riktigt så bra som jag trodde heller.

 

Har nån av er tips på hyfsat bra lcd-tv i 32-37-tumsklassen runt 10.000:- som jag kan byta till istället? Samsung verkar bra, men jag har läst om en del pixelproblem...

 

Jag behöver inte inbyggd digitalmottagare, men VGA bör finnas. Jag gav 8.000:-

 

(F.ö. verkar det vara "fusk" med de inbyggda digitalboxar som MM säljer. Man måste ha ett Boxerabonnemang för att det ska funka. Man kan alltså inte titta på de fria kanalerna direkt. Det är möög!)

 

Tack på förhand

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med bättre kablar om bilden är dålig, men något tips på en bättre tv har jag inte tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en LG 37" som jag är helnöjd med. Köpt på Netonnet, 4 års garanti dessutom

482573[/snapback]

 

Har du modellnamnet? Det finns måååånga olika LG 37". Elgiganten säljer en LG 37LE2R (37") för 10.000,- just nu denna vecka och den var väl ... nja... sisådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du modellnamnet? Det finns måååånga olika LG 37". Elgiganten säljer en LG 37LE2R (37") för 10.000,- just nu denna vecka och den var väl ... nja... sisådär.

482600[/snapback]

 

LG 37LC2R

10990:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analog SD ("Vanlig interlaced TV") blir inte bra på en taveltv. Vill du ha bra bild med SD så är det bildrör som gäller. Däremot när vi pratar HD progressiv då är taveltv det rätta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med en 32-tums Samsung LE32R74BD just nu och den verkar ok, men de analoga sändningarna (läs: tv:ns mottagning) är... nja. Den digitala mottagningen är ganska ok (tv:n har digitalmottagare som inte kräver Boxer-abonnenmang). Tyvärr är ljudet kanska kasst också, men det är inget jag byter tv:n för.

 

Nån mer som har åsikter om Samsung R74?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...