Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport


jonatannn

Rekommendera Poster

Har precis skaffat airport express till min nya macbook pro. Har lyckats med att streama ljudet från itunes ut i stereon men nu undrar jag om det är möjligt att få allt ljud genom airport så man slipper dra massa kablar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Någon som har bra erfarenhet av detta program?

459198[/snapback]

Jag har lekt med det programmet. Man kan testa det en stund. Fungerar fin fint. Du kan streama radio och systemljud och rubbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Grymt glad att jag lyckats lösa detta!

 

VLC tillåter en kompensation av ljudfördröjningen i Airfoil...

 

f och g tangenten justerar fördröjningen

 

för mig verkar 2600-2700 ms fördröjning vara korrekt. testa själva!

 

Går det att ändra inställningarna konstant så att man inte behöver ställa in fördröjningen vid varje ny fil som startas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Under Inställningar i VLC markerar du advanced nedre hörnet.

-Under Ljud finns det möjlighet att konstant ändra synkroniseringen mellan ljud och bild.

-(-2700) borde funka, testa dig fram!

 

Nu blev ju plötsligt AirPort Express användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag installerade precis och testade programmet. Det fungerade, även om det var tvunget att stänga och starta om alla applikationer det skulle använda ljudet ifrån så det tyckte jag inte var bra.

 

MEN nu när jag skulle använda "fjärrhögtalarna" direkt ur iTunes så sänder de endast på den HÖGRA KANALEN! Har "Zappat" bort airfoil från datorn och startat om men det går fortfarande bara på den högra kanalen.. Den andra högtalaren är död..! Eller iaf inte död - kan ju sätta på radio så går det.. :(

 

 

edit: nått är helskumt med mitt system nu.. kanske inte bara är det här. Återkommer om jag inte kan lösa.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hum.. jag fick starta om air-port så nu gick det igen.. mysko.. :huh:

men det är inte alls säkert att det här berodde på airfoil så ni behöver säkert inte oroa er?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...