Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmsläckaren som bakgrund!


Jerry

Rekommendera Poster

testa detta terminal kommando:

/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background

Det gör att din skärmsläckare lägegr sig som din skrivbordsbakgund.. jag kör movie screen saver,

var rätt coolt att få film i bakgrunden.. :)

 

Dock verkar det bara funka under tiden terminalen är igång, är det nån som vet hur man får det att funka hela tiden så säg gärna till.. .;)

 

//jerry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda programmet Visage (http://keakaj.com/visage.htm), fast om du vill ha film i bakgrunden kan du ju bara starta QT, VLC eller MPlayer och tabba till ett annat program. (Nej, du får inte skrivbordsikonerna att lägga sig framför filmen, men iaf..)

 

(Det här är väl ingen nyhet, förresten?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda programmet Visage (http://keakaj.com/visage.htm), fast om du vill ha film i bakgrunden kan du ju bara starta QT, VLC eller MPlayer och tabba till ett annat program. (Nej, du får inte skrivbordsikonerna att lägga sig framför filmen, men iaf..)

 

(Det här är väl ingen nyhet, förresten?)

403228[/snapback]

 

nej har testat visage men just det att inte få skrivbordsikonerna framför filmen suger ju stenhårt så jag sket i det... :kaffe:

 

Well, var en nyhet för mig iaf... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synd att man inte kan få det permanent.. nån som vet om det går?  :whistling:

403305[/snapback]

Kompilera ettt apple script typ:

do shell script "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background"

 

Placera denna sedan i

/Library/StartupItems

 

Starta om datorn!

Förhopnningsvis fungerar det. Om det inte fungerar, kan det hända att du glömt kompilera skriptet. Om du är 100% säker att det är kompilerat, öppna Textredigeraren och skriv följande C-kod:

int main(void)
{
    system("/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background");
    return 0;
}

 

Spara som startup.c.

 

Sen navigera till mappen där du sparat startup.c via terminalen och skriv:

 gcc -o liveBackground startup.c

 

Placera sedan liveBackground i StartupItems, så MÅSTE det fungera! Ska själv testa lite senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, StartupItems kördes inte precis när jag ville att de skulle - så det går inte placera filerna där.. hmm...

 

(Dumt att man inte kan redigera sina inlägg!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, StartupItems kördes inte precis när jag ville att de skulle - så det går inte placera filerna där.. hmm...

 

(Dumt att man inte kan redigera sina inlägg!)

403492[/snapback]

 

 

Visst kan man redigera sina inlägg!

 

 

 

Finns ju en redigera knapp nedanför ditt inlägg! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
nej har testat visage men just det att inte få skrivbordsikonerna framför filmen suger ju stenhårt så jag sket i det... :kaffe:

 

Well, var en nyhet för mig iaf...  :whistling:

403273[/snapback]

Vad konstigt ditt safari ser ut höger sko...

 

EDIT:DAMM!!!!

FEL QUOTE!:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man redigera sina inlägg!

Finns ju en redigera knapp nedanför ditt inlägg! :ThumbsUp:

403547[/snapback]

Inte jag, eller snarare på ett par inlägg, inte alla jag har skrivit! :fundersam:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa detta terminal kommando:

/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background

Det gör att din skärmsläckare lägegr sig som din skrivbordsbakgund.. jag kör movie screen saver,

var rätt coolt att få film i bakgrunden.. :)

 

Dock verkar det bara funka under tiden terminalen är igång, är det nån som vet hur man får det att funka hela tiden så säg gärna till.. .;)

 

//jerry

403218[/snapback]

Jag får fram svaret "ScreenSaverEngin[7577]: Could not contact MightyMouseHelper.app: Err 6" i Terminalen men ändå så fungerar det hela. :huh::fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det är nån som är duktig på applescript som har lust att fixa ett script för salling clicker som startar skrivbordsbakgrunden.. testade att lägga in detta script i salling clicker:

 

do shell script "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background"

 

Det startar skärmsläackaren och går även om jag avslutar tex salling clicker! :w00t:

 

Nu ska vi se om man kan få det att sluta via salling clicker oxå.. nu kan jag stort sett inget om applescript men kanske kan klara av det ändå..

 

hehe cooolt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det är nån som är duktig på applescript som har lust att fixa ett script för salling clicker som startar skrivbordsbakgrunden.. testade att lägga in detta script i salling clicker:

 

do shell script "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background"

 

Det startar skärmsläackaren och går även om jag avslutar tex salling clicker!  :w00t: 

 

Nu ska vi se om man kan få det att sluta via salling clicker oxå.. nu kan jag stort sett inget om applescript men kanske kan klara av det ändå..

 

hehe cooolt!

404336[/snapback]

Lägg till & efter -background, så ska du få se på festligheter! :D

 

Sedan skriv ett apple script i följande stil:

do shell script "killall ScreenSaverEngine"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg till & efter -background, så ska du få se på festligheter! :D

 

Sedan skriv ett apple script i följande stil:

do shell script "killall ScreenSaverEngine"

404347[/snapback]

 

Ska testa!

 

var i scriptet ska jag lägga till & efter -background? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa!

 

var i scriptet ska jag lägga till  & efter -background?  :whistling:

404348[/snapback]

do shell script "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background &"

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. funkar inte att stoppa ScreenSaverEngine. Salling Clicker fryser när jag startar skärmsläckaren..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

do shell script "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background &"

:ThumbsUp:

404352[/snapback]

 

 

hmm jag ser ingen skillnad? :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, så jag startar skärmsläckaren med salling clicker, funkar, men fryser salling. avslutar salling i aktivitetshanteraren och startar det igen, då funkar det att stänga av.. varför fryser salling? hmm. kanske ska fråga på sallings forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär blire för mig när jag använder "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background"

 

skärmsläckaren läggersig ovanför allt! och den stängs inte av om man inte tvångsavlutar terminalen

 

post-8338-1159109992.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär blire för mig när jag använder "/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background"

 

skärmsläckaren läggersig ovanför allt! och den stängs inte av om man inte tvångsavlutar terminalen

 

post-8338-1159109992.png

404459[/snapback]

 

hmm. skumt.. för mig så lägger den sig under allt, och avslutas när jag stänger terminalen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad konstigt ditt safari ser ut höger sko...

 

EDIT:DAMM!!!!

FEL QUOTE!:P

403609[/snapback]

det är ett annat tema.. NEOS 2.2.1 White-B

Hittas här!

post-9726-1159118975.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...