Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inte bara batterier brinner för Apple,


Alphonze

Rekommendera Poster

Ja se själva vad som hände när jag satt och surfade igår...

 

Datorn (Titanbook G4) är från sommaren 2002 och konsumentgaranti och Apple Care är slut för länge sen. Vad kan jag göra (förutom att köpa dyrt nytt)? Vill Apple se mer sånt här, tro? :ThumbsDown:

 

 

post-282-1158137382.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På senare adaptrar har man en annorlunda avlastning av kabeln vid genomföringen. Det här gäller ju alla elapparater, allt från strykjärn till borrmaskiner. Förr eller senare kommer den "mobila" böjningen av kabeln resultera i avbrott, och som i ditt fall kortslutning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Bilden är tagen inomhus med en K750i. Ganska ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DHS kan du få tag i en för 585;-

Annars får du väl öppna och kolla om det går att löda dit kabeln om du tar av den en bit. Kolla om det sitter säkringar i lådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring dom!

399185[/snapback]

 

 

Sitter i telefon just nu och de verkar ta det allvarligt. Får väl hoppas på det bästa... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, blev kopplad till nån slags "specialagent" och de tog det verkligen på allvar (med viss tvekan då det "bara" var lågspänningssidan som brann) så nu har jag fått en ny strömadapter. Nice jobbat, Apple! En nöjd kund ett år efter att Apple Care slutat gälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, blev kopplad till nån slags "specialagent" och de tog det verkligen på allvar (med viss tvekan då det "bara" var lågspänningssidan som brann) så nu har jag fått en ny strömadapter. Nice jobbat, Apple! En nöjd kund ett år efter att Apple Care slutat gälla!

399466[/snapback]

 

Fan va bra! Ibland gör dom rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
DHS kan du få tag i en för 585;-

Annars får du väl öppna och kolla om det går att löda dit kabeln om du tar av den en bit. Kolla om det sitter säkringar i lådan.

399219[/snapback]

Om du lyckas öppna en utan att paja den så får du hundra spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lyckas öppna en utan att paja den så får du hundra spänn.

399557[/snapback]

Ja, jag tänkte också på det faktiskt. Hade det varit enkelt att öppna så hade jag nog enkelt lödit om sladden utan att kontakta Apple.

(Men det kanske var lika bra att de fick reda på vad som kan hända...) :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va bra! Ibland gör dom rätt :)

399554[/snapback]

:lol: Haha, "ibland"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska öppna din mac så varför inte ta ett större minne o hdd?

DVS om du vill lägga ut lite pengar på den?

City Computer hadde på Hisingen en extern låda med 2,5 hdd 60GB för 890:- så det är väl ett bra pris? OBS! låg i rea-lådan! så testa först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan 60 GB i datorn (20 original). Det bytte jag för nåt år sedan. Men det som jag tänkte öppna var själva strömadaptern, inte datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...alltså strömadaptern är lika inbrottssäker som Fort Knox. Sååå enkelt det hade varit med skruvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
...alltså strömadaptern är lika inbrottssäker som Fort Knox. Sååå enkelt det hade varit med skruvar...

400397[/snapback]

Ja, det är sjukt störigt att den inte går att öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...alltså strömadaptern är lika inbrottssäker som Fort Knox. Sååå enkelt det hade varit med skruvar...

400397[/snapback]

 

 

Det är nog så för att inte stygga klåfingra pojkar ska skruva isär, farliga grejor :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så för att inte stygga klåfingra pojkar ska skruva isär, farliga grejor  :elaktflin:

400788[/snapback]

Näe, precis, de kan ju börja brinna... :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så för att inte stygga klåfingra pojkar ska skruva isär, farliga grejor  :elaktflin:

400788[/snapback]

 

hahaha, lite komik fast allvar på eftermiddagen :)

 

ja... jag fick ju nytt tangentbord åter igen, även fast jag inte har någon garanti, så man är väl tacksam (trots produktionsfelet då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja, så här ser min nya adapter ut. Något förbättrat kabelstöd iallafall. :yeahbaby:

 

 

 

post-282-1159164662.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...