Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låååångsam filöverföring i MSN


ostlund

Rekommendera Poster

Hade ju varit roligt om filöverföringen gick snabbt, men det gör den verkligen inte... Några goa lösningar på problemet? (förutom att byta program;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Öppna portar i din brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen brandvägg där jag sitter nu... inte min egna iaf. kanske är så att det sitter någon mjukvaruvägg i MBPn? isådana fall är det det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter på högskolans trådlösa nät... bredband i kvadrat är det iaf... mjukvaruväggen va inte påslagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter på högskolans trådlösa nät... bredband i kvadrat är det iaf... mjukvaruväggen va inte påslagen...

299371[/snapback]

Har du full teckning? Har den andra snabb uppkoppling. Oavsett vilket så är min uppfattning allmänt att filöverföring i MSN är segt. iChat känns 5ggr snabbare minst.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp, full täckning... går sjuuukt snabbt att tex. tanka uppdateringa till OSX å office... så det är inte nätet som är problem med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Din skolas nätverk har säkert nån router-grej eller nåt som agerar brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du AdiumX så beror det på att man går via MS servrar och de sätter begränsningen på bandbredden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du AdiumX så beror det på att man går via MS servrar och de sätter begränsningen på bandbredden.

299800[/snapback]

 

Detta har jag också kommit fram till och det är ju förjävligt, finns det verkligen inget sätt att komma runt detta, utan att använda sig av någon annan msnklient?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...