Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rengöra tangentbordet


Peter J

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Har Apples tangentbord. Den varianten med aluminium samt vita knappar dvs den tunna varianten. Har en liten undran hur är det bäst att rengöra det ? Brukar köra med en mkt lätt fuktad Wettex duk som jag polerar med. Naturligtvis drar jag ut usb kontakten innan.

 

Det har funkat bra än så länge så det kanske bara att köra på ?

 

Tacksam för input ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se bara till att den inte är för blöt, så det kommer vatten in under tangenterna skulle jag tro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att en såndär mikrofiberduk, eller mirakeltrasa, tar upp mer smuts än en Wettex. De kan man t o m använda torra tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett reserv tangentbord kan du tom tvätta av mac bordet under vatten.

 

Jag spillde ut coca cola över hela mitt förra tangentbord, bara nummer delen som funkade.

 

Jag körde det i vatten och gnuggade ordentligt i allt. Sedan la jag tangentbordet på ett element i ett par dagar, sen vare bara att köra. Som nytt ;)

 

Det är ingen fara med vatten, så länge det inte finns någon väta kvar när du ska koppla in det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett reserv tangentbord kan du tom tvätta av mac bordet under vatten.

 

Jag spillde ut coca cola över hela mitt förra tangentbord, bara nummer delen som funkade.

 

Jag körde det i vatten och gnuggade ordentligt i allt. Sedan la jag tangentbordet på ett element i ett par dagar, sen vare bara att köra. Som nytt ;)

 

Det är ingen fara med vatten, så länge det inte finns någon väta kvar när du ska koppla in det igen.

 

:utskallning:

 

Inget att rekomendera att tvätta under vatten. Gör du det mad andra elektronik grejor också??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:utskallning:

 

Inget att rekomendera att tvätta under vatten. Gör du det mad andra elektronik grejor också??

 

Ja, tvn får sig ett bad då och då. iMacen hänger på tork ute nu :totaltgalen:

 

Ne självklart inte med de flesta prylar, men det enda som räddat tangentborden från att kladda igen totalt har varit att skölja dem under vatten. När de väl torkat är allt prima. Vatten + el har aldrig varit något passande par.

 

Så länge ditt tangentbord inte är av 100% papp vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...