MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt     

1. Senaste timmen
  2. Laddade ned appen Google, tycker den verkar OK, men det finns inga bokmärken som i Chrome. Vad är syftet med appen Google egentligen jämfört med Chrome?
  3. Apples designchef Jony Ive och Kim Jones, creative director på Dior Men, har intervjuats av Document Journal och diskuterar bland annat designers ansvar.Läs hela artikeln här
  4. Alix

Läste i tidningen idag...

Bengtzboe lämnar sin riksdagsplats. Heder åt honom jämfört med L-tanten från Jönköping.
  5. Idag
  6. Axelman

Macmini 2012 byta processor?

Köp en iMac late 2013. Den är dubbelt så kraftfull och kostar lite. Då har du två skärmar också.
  7. Semmelman

Läste i tidningen idag...

Lite mer om fallet som verkar intressera er, ovanligt faktafyllt: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awO0QO/m-topp-brot-mot-regler--om-han-bodde-i-fritidshuset
  8. Vad betyder 60% annat än att krydda en rubrik? Med tanke på hur otroligt lite malware det faktiskt finns låter det väl inte mycket om man anger antalet. Men med procent kan man skrämmas. 60 % är inte mer än att gå från 10 till 16....
  9. arbetsplatserna har väl IT-tekniker som gör att användarna på arbetsplatserna slipper problemen
  10. Nyhetsroboten

Google Fit kommer till IOS

Google har släppt en IOS-version av appen Fit, men tyvärr är den inte integrerad med Apples Hälsa.Läs hela artikeln här
  11. På tre månader har malware mot Mac-användare ökat med 60 procent. Adware har ökat ännu mer.Läs hela artikeln här
  12. ronny

Vad jag gör idag-tråden

Bra att hem och låsskärmen ligger på låg procent bakgrundsbelysningen är det största tjuven
  13. Båda har H1-chip, Hej Siri, laddas upp med en lightning-sladd och är helt trådlösa, men där tar likheterna slut. Apples två true wireless-hörlurar är vitt skilda skapelser. Vi listar de viktigaste skillnaderna.Läs hela artikeln här
  14. Telly82

Använd Aktivitetskontroll när det går segt för att se vad det är som krånglar. Kolla på CPU, minne och diskaktivitet.
  15. Pocahontas

Här är vad du kan göra sjäv med MacMini https://www.ifixit.com/Device/Mac_Mini Köp ny Mac
  16. mikaelwester

hej Har en macini 2012 med 2,5GHz Intel Core i5 med 16GB 1600 MHz DDR3. 1TB SDD disk. Den är seg när jag jobbar med lightroom, men funkar bea i övrigt. Går det att byta processorn? Till vad? Går det att göra själv? Tacksam för svar. mvh Mikael Wester
  17. Igår
  18. e-snobben

Väderläget just nu

Och bränderna blir troligen mer omfattande i år än i fjol...
  19. LNDBCK

Safari och Expressen.se

Har fixat sig. Fixade integritetinställning likt i en bild i tidigare svar. Nu funkar det för mig.
  20. Hummel

Safari och Expressen.se

Har detta på 3 datorer och en iPhone. Ibland går det inte att nå expressen.se, tillfällig lösning är att starta om Safari. Har inte letat mer efter en lösning.
  21. Samma respons som förut, tyvärr.
  22. mikaellq

Vad jag gör idag-tråden

Men säger inte mycket utan att veta hur lång tid apparna använts.
  23. mikaellq

Vad jag gör idag-tråden

Om även Youtube-appen använder Webkit så misstänker jag att inte heller den gör någon skillnad för batteritiden. Titta på film innebär mycket arbete för processorn. Går knappt att komma undan.
  24. iMarc

Vad jag gör idag-tråden

Grönt. Är naturmänniska
  25. Telly82

Vad jag gör idag-tråden

Blått och rosa?
  26. Har stött på det tidigare vid strul med nyckelringen. Ta backup av mappen Keychains som du hittar i Biblioteksmappen i din hemmapp. (Klicka en gång på skrivbordet, Håll inne alt-tangenten, klicka på "Gå" överst på skärmen och välj Bibliotek) Radera innehållet i mappen Keychains, starta om datorn. Försök logga in på nytt. Använder du iCloudnyckelring borde du få tillbaka alla dina sparade lösenord via iCloud. Återkom med resultat
  1. Ladda in mer innehåll