Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera appar till ny iPhone


KonradA

Rekommendera Poster

Hej! Min iPhone 6S måste tyvärr bytas ut till en ny. Jag undrar om det rekommenderas att låta all data tillsammans med alla mina appar kopieras över till den nya iPhone 6S via iTunes eller om jag bara ska kopiera över iCloud och ladda ned apparna manuellt. Tänker främst ifall prestandan påverkas på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag via iTunes flyttade över allt till min nya iFåne så följde ett gammalt problem med; Jag får inget slutarljud i Apples kamerapp. Om jag återställer telefonen får jag ljud. Lägger jag tillbaka backup från iTunes försvinner ljudet. (Jag har ljud i en annan kamera-app som jag använder ibland.)

 

Bara som en varning att du kan få med "skit" över till den nya telefonen via iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag via iTunes flyttade över allt till min nya iFåne så följde ett gammalt problem med; Jag får inget slutarljud i Apples kamerapp. Om jag återställer telefonen får jag ljud. Lägger jag tillbaka backup från iTunes försvinner ljudet. (Jag har ljud i en annan kamera-app som jag använder ibland.)

 

Bara som en varning att du kan få med "skit" över till den nya telefonen via iTunes.

 

Tack! Det var det jag frågade om. Hur blir det med sparade filer? Jag har en del spel som jag vill fortsätta att spela där jag senast slutade. Är de kopplade till någon sorts cloud-funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Det var det jag frågade om. Hur blir det med sparade filer? Jag har en del spel som jag vill fortsätta att spela där jag senast slutade. Är de kopplade till någon sorts cloud-funktion?

 

 

Många spel har den funktionen att speldata lagras i GameCenter.

Om dina har den funktionen får du helt enkelt ta red på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...