Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildspelsvisning i Chrome


tomo53

Rekommendera Poster

Jag undrar varför det är så svårt att i Chrome kunna se ett komplett bildspel. Efter två bilder blir det bara svart. Då får jag öppna samma bildspel i Safari och där fungerar det utmärkt. Någon som vet varför?

 

 

post-74967-0-72163400-1484322262_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar varför det är så svårt att i Chrome kunna se ett komplett bildspel. Efter två bilder blir det bara svart. Då får jag öppna samma bildspel i Safari och där fungerar det utmärkt. Någon som vet varför?

Eventuellt beror det på att man har blandat in reklambilder i bildspelet och då stoppar din annonsblockerare detta. Testa att stänga av ABP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt beror det på att man har blandat in reklambilder i bildspelet och då stoppar din annonsblockerare detta. Testa att stänga av ABP.

Aha, så kan det vara naturligtvis. Tänkte inte på det. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det hjälpte inte.

Jag kollade samma bildspel i Chrome och det är någon bugg. Om man går upp i helskärmsläge så kommer bilden fram. Sedan kan man återgå till vanligt läge och se alla bilderna. Förmodligen har det med kodandet av sidan att göra så att den ska passa olika webbläsare, så kallad "user agent".

 

post-28798-0-92563700-1484327202_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade samma bildspel i Chrome och det är någon bugg. Om man går upp i helskärmsläge så kommer bilden fram. Sedan kan man återgå till vanligt läge och se alla bilderna. Förmodligen har det med kodandet av sidan att göra så att den ska passa olika webbläsare, så kallad "user agent".

 

attachicon.gifdump.png

Det förklarar saken. Misstänkte att det kunde vara något sådant. Har försökt att uppdatera chrome ett par gånger. Det har hängt i länge. I windows 7 med Chroem tror jag att det funkar, iaf på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...