Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera till ACC i iTunes


Jeepen66

Rekommendera Poster

Jag använder iTunes 12.5.3.17

 

Tänkte skapa lite nya ringsignaler efter att ha tröttnat på mina gamla.

När jag skulle konvertera låten (mp3) till Acc så finns inte alternativen längre(höger klicka på låten) Dock hittade jag under Arkiv/Konvertera ett gråmarkerat "skapa iphone ljud"

Men varför är den grå markerad, mp3 borde inte vara något hinder. Har testat på flera låtar men samma sak.

 

Någon som har en bra förklaring, gissar att man kanske kan ändra någon inställning kanske(hittar dock inget alternativ under inställningar i iTunes.

 

Om "ingen" vet så tacksam på förslag hur man enkelt skapar ringsignaler med något annat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilken inställning du har under ”Importinställningar” under ”Allmänt”. Om du väljer ”Importera med AAC-kodare” där, kommer du att ha möjlighet att konvertera till AAC med högerklick på låten.

Glöm sedan inte att döpa om filen från .m4a till .m4r.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! men det konstiga är att det funkade innan, typ iTunes 11 och jag har inte ändrat några inställningar.

 

Än en gång tack KMN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! men det konstiga är att det funkade innan, typ iTunes 11 och jag har inte ändrat några inställningar.

 

Än en gång tack KMN

 

Ibland händer det att när man uppdaterar ett program så nollas inställningar dvs att den "glömmer", det är inte vanligt men det kan förekomma. Kanske det hände i ditt fall och därför som AAC-valet föll bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...