Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Macbook Air är död - länge leve Macbook Pro"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

"...jag fixar inte att bära omkring på en 2-kilosdator..." Det är inte länge sedan två kilo dator var lättviktare. Ingen klagade då.... :elaktflin:

...

Men när jag bytte från MacBook till Air 11" och jämförde dem så spontangarvade jag över hur liten och lätt 11" var. OERHÖRT bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...jag fixar inte att bära omkring på en 2-kilosdator..." Det är inte länge sedan två kilo dator var lättviktare. Ingen klagade då.... :elaktflin:

...

Men när jag bytte från MacBook till Air 11" och jämförde dem så spontangarvade jag över hur liten och lätt 11" var. OERHÖRT bärbar.

Hade en 12.1"... Blev en 17" (3.15kg). OERHÖRT bärbar. :ThumbsUp: Väska har jag till den med, om man vill/behöver.

 

Är man ute efter vikten, är det väl bättre man köper en iPhablet med extern tangenbord. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju tycka att det är ett äkta i-landsproblem om 2 kg dator är jobbigt..... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 2 kg är jobbigt får man helt enkelt gå till gymet oftare. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Esc-knappen kommer nog tillbaka... Eftersom touchhbar är mjukvarustyrt, lär säkert någon skriva ett tillägg/plugin för det. :crossfingers:

 

Cv4tXqBWcAAJZSp.jpg

https://twitter.com/sjvn/status/792120558834028544

 

^_^

Fat den där sladden passar väl inte till nya MBP?

 

Om 2 kg är jobbigt får man helt enkelt gå till gymet oftare. :P

 

Bättre att köpa två datorer och ha en axelväska på varje sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mest intresserad av det faktum att Apple slutar med att tillverka sin i min åsikt bästa uppfinning för en bärbar dator....

 

- MagSafe....

 

Nu när Macbook Air & gamla Macbook Pro slutar tillverkas och alla deras bärbara nu laddas med USB-C, kommer folk dra ner ens dator på golvet varje gång någon snubblar på laddningskabeln med andra ord....

 

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mest intresserad av det faktum att Apple slutar med att tillverka sin i min åsikt bästa uppfinning för en bärbar dator....

 

- MagSafe....

 

Nu när Macbook Air slutar tillverkas och alla deras bärbara nu laddas med USB-C, kommer folk dra ner ens dator på golvet varje gång någon snubblar på laddningskabeln med andra ord....

 

:laserbok:

 

Plus på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mest intresserad av det faktum att Apple slutar med att tillverka sin i min åsikt bästa uppfinning för en bärbar dator....

 

- MagSafe....

 

Nu när Macbook Air & gamla Macbook Pro slutar tillverkas och alla deras bärbara nu laddas med USB-C, kommer folk dra ner ens dator på golvet varje gång någon snubblar på laddningskabeln med andra ord....

 

:laserbok:

 

 

 

Finns en adapter för det :D

 

https://griffintechnology.com/us/breaksafe-magnetic-usb-c-power-cable

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fat den där sladden passar väl inte till nya MBP?

Det är nog bara illustrativ. En plojbild tar jag det som. Men kul. :D Å andra sidan skulle jag inte bli så förvånad om det dyker upp nåt sånt/liknande Kickstarter-projekt sen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mest intresserad av det faktum att Apple slutar med att tillverka sin i min åsikt bästa uppfinning för en bärbar dator....

 

- MagSafe....

 

Nu när Macbook Air & gamla Macbook Pro slutar tillverkas och alla deras bärbara nu laddas med USB-C, kommer folk dra ner ens dator på golvet varje gång någon snubblar på laddningskabeln med andra ord....

 

:laserbok:

 

Jo, det borde ju inte vara omöjligt att slänga in lite magnetism i strömsladden eller uttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...