Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XLD: A tool for transcoding lossless audio files


Chiroptera

Rekommendera Poster

Hej på er

 

Jag har använt mig av XLD i många år nu som jag har uppskattat. Men i samband med Sierra så går det inte att använda programmet längre. Finns det några program som går att ta hem som är snarlika eller har någon en länk till en fungerade version för XLD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er

 

Jag har använt mig av XLD i många år nu som jag har uppskattat. Men i samband med Sierra så går det inte att använda programmet längre. Finns det några program som går att ta hem som är snarlika eller har någon en länk till en fungerade version för XLD?

Har du provat att uppdatera? Enligt sidan står det:

 

“2016/10/7 Fixed a problem that automatic update was not working on macOS Sierra”

 

Annars vilka format (ut) är det du använder mest då? Apple har en egna inbyggda konvertering till m4a och sen finns ju alltid ffmpeg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den nya versionen som bara heter: X-Lossless Decoder For Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att uppdatera ett program där uppdateringsfunktionen gått sönder.

 

Jag uppdaterade på en maskin som körde El Capitan. Kopierade sedan över programmet till min Sierra-maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade den nya versionen som bara heter: X-Lossless Decoder For Mac

Oops! Gick in på länken på min Windows-PC och fick detta meddelande:

 

Virus was detected in the content (virus_detected)

Content contained "Suspicious:HEUR:RiskTool.OSX.ExtInstall.e" virus. Details: Virus: Suspicious:HEUR:RiskTool.OSX.ExtInstall.e; File: noname; Sub File: //disk image (Apple_HFS : 4)/AssetsChanger; Vendor: Kaspersky Labs; Engine version: 8.2.5.17; Pattern version: 161014; Pattern date: 2016/10/14

For assistance, contact your network support team.

 

 

Gå till tillverkarens sida och ladda ner den i stället:

http://tmkk.undo.jp/xld/index_e.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops! Gick in på länken på min Windows-PC och fick detta meddelande:

 

Virus was detected in the content (virus_detected)

Content contained "Suspicious:HEUR:RiskTool.OSX.ExtInstall.e" virus. Details: Virus: Suspicious:HEUR:RiskTool.OSX.ExtInstall.e; File: noname; Sub File: //disk image (Apple_HFS : 4)/AssetsChanger; Vendor: Kaspersky Labs; Engine version: 8.2.5.17; Pattern version: 161014; Pattern date: 2016/10/14

For assistance, contact your network support team.

 

 

Gå till tillverkarens sida och ladda ner den i stället:

http://tmkk.undo.jp/xld/index_e.html

 

Ajdå... Sånt är inte bra. Det är väl inte första gången heller som MacUpdate råkat ut för sånt. Tog ner program rätt ofta där förr, men har slutat med det sen några år. Ja, hos utvecklaren är det alltid bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...