Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Imac har börjat låta. Tips ?


jan.s

Rekommendera Poster

Hoppades på att det var element som plötsligt börjat surra men det var min Imac, 21,5 tum, mid 2011. Har gjort smc reset, säker start men det låter fortfarande. Tror det är fläkten eller psu. Min imac är rätt vass, 12 gb minne och fusiondrive om dryga 600 gb. Har läst på ifixit och endera felet är svårt att åtgärda, pilligt. Så, tips välkomnas. Är det bara att stå ut med ljudet eller skrota och köpa ny beggad ?


Antar att det är dyrt att laga ?


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ide men jag får låta någon göra det. Har blivit tvungen att sluta skruva efter en sjukdom. Ska kolla vad det går på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna med en tusenlapp för jobbet. Ev material kan tillkomma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju köra en kamikazedammsugning. Sug i underkanten där lufthålen sitter samt mitt bak. Jag har gjort det ett tiotal gånger utan problem och det blir en hel del damm där med tiden. Men man ska akta sig för detta så man inte skapar statisk elektricitet. På egen risk med andra ord. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM=mullig mansgris. Då får hustrun rycka ut.. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen va... det fixar ju en händig man själv. Krisar det har jag en stor kompressor i garaget som är så kraftig att jag kan blåsa iväg hela iMacen.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag skojade, drar nu fram dammsugaren (som kallas för Fridlin, han suger..Stulet från en lärare förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns bara att det är på egen risk. Det är inte helt riskfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ere gjort. Mycket bättre om än inte perfekt. Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från en ASP 'Rengöring kostar 1 868 kr och vi passar även på och tittar om det är något fel på fläktarna.'

Dammsugare är billigare.. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan räkna med att det är massor av damm inne i burken också. Enda sättet att få det riktigt bra är att ta i sär och blåsa rent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...