Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gokboet

Rekommendera Poster

Det började med att datorn inte gick att starta. Lan-Master i Gbg bytte logikkortet. 6 månader senare slocknade skärmen. Nu ville Lan-Master ha 7000 kr för att byta skärmen. Jag övervägde köpa helt ny dator, Media Markt tipsade om att köra på separat skärm tills jag bestämt vilken dator jag ville ha.

Funkade bra men efter 2 månader vaknade skärmen till liv igen men nu med problemet att datorn fryser direkt vid start. Har upptäckt att omtag håller pekaren i rörelse tills jag hinner starta scanningsprogrammet Sophus så fungerar allt perfekt. När ett program arbetar i bakgrunden så fryser inte datorn.

Jag har nu kört "Återställningav OS X" enligt Apples rekommendation men dwet hjälper inte?

Vad är felet? Hur kan ett expertföretag påstå att skärmen är kass och måste bytas ut och några veckor senare så fungerar skärmen igen?

Jag tror det är ett mjukvarufel och hur kommer jag tillrätta med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att det är ett mjukvarufel, så gör en Internet Recovery.

Då får du ett fräscht system på hårddisken.

 

Du startar det genom att hålla ner CMD + R:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

 

Glöm inte radera disken i skivverktyg innan du installerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att det är ett mjukvarufel, så gör en Internet Recovery.

Då får du ett fräscht system på hårddisken.

 

Du startar det genom att hålla ner CMD + R:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

 

Glöm inte radera disken i skivverktyg innan du installerar.

Det är precis vad jag gjort startat genom att hålla ned cmd+R tills äpplet visas och sedan har jag följt Apples anvisningar. Det gjorde ingen skillnad, datorn fryser vid start om jag inte rör pekaren hela tiden. Jag raderade inte någon "disk". Menar du Flashminnet? Skall jag radera flashminnet innan jag startar om med cmd+R?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för dator det gäller?

Det är en MacBook Pro Retina, 13 tum, sent 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...