Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu kan studenter få Apple Music för halva priset


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Skulle man inte lägga ner Apple Music? Eller var det nån annan tjänst som skulle bort?

 

Vad har du fått det ifrån???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studentrabatten är en tydlig indikation på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studentrabatten är en tydlig indikation på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med.

 

Aha så det betyder att alla som ger studenter rabatt inte är framgångsrika?

Bland annat Apple som ger studenter rabatt på hårdvara,Spotify ger också rabatt.

Haha du är bra rolig ibland,det kan man inte ta ifrån dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha så det betyder att alla som ger studenter rabatt inte är framgångsrika?

Bland annat Apple som ger studenter rabatt på hårdvara,Spotify ger också rabatt.

Haha du är bra rolig ibland,det kan man inte ta ifrån dig.

Får studenter rabatt på att hyra eller köpa film från Apple? Jag har i alla fall inte hittat någon sådan funktion på min Apple TV. Varför inte i så fall? Du verkar anse att det är en normalitet. För egen del tror jag att företag bara gör så om produkter och tjänster inte är så framgångsrika som de hade hoppats på, och om de tror att man med rabatter kan vinna intäkter/marknadsandelar. De ger inte bort intäkter i onödan. Du får tro vad du vill, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får studenter rabatt på att hyra eller köpa film från Apple? Jag har i alla fall inte hittat någon sådan funktion på min Apple TV. Varför inte i så fall? Du verkar anse att det är en normalitet. För egen del tror jag att företag bara gör så om produkter och tjänster inte är så framgångsrika som de hade hoppats på, och om de tror att man med rabatter kan vinna intäkter/marknadsandelar. De ger inte bort intäkter i onödan. Du får tro vad du vill, förstås.

 

Nu skrev jag att Apple ger rabatt på hårdvara så varför du drar in filmer vet säkert bara du.

Men det mest troliga svaret på den frågan är att filmbolagen inte skulle tillåta det.

Jag har inte påstått att det är en normalitet att andra gör det men att Apple lämnar rabatt till studenter är det. Så då är inte steget långt att Apple gör det med AM också.

Nej Apple ger inte bort intäkter men att ge studenter rabatt är inte att ge bort intäkter i det långa loppet.

Någon gång slutar dom att vara studenter och då får dom betala fullpris.

Att ge dom rabatt är att locka in dom i AM´s ekosystem.

 

Att du drar den pessimistiska slutsatsen att AM går dåligt är inget förvånande :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Att du drar den pessimistiska slutsatsen att AM går dåligt är inget förvånande :) :) :)

Det skrev jag inte, jag skrev: "att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med". Det är inte samma sak, hur du än försöker vrida till den saken för att framställa mig i dålig dager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skrev jag inte, jag skrev: "att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med". Det är inte samma sak, hur du än försöker vrida till den saken för att framställa mig i dålig dager.

 

Ok då kanske du kan länka till vad Apple uttalade sig om vilka förväntningar dom hade angående AM efter 10 månader.

Nej jag försöker inte framställ dig på något sätt utan tycker det är bara roligt att du gång på gång vrider och vänder en positiv nyhet till något negativt :)

 

Faktum är att streamningstjänster är framtiden och går tydligen bara bättre och bättre.

 

 

 

For the first time ever, streaming surpassed both physical sales and digital downloads during the first quarter of 2016 to deliver $72 million in revenue, Warner announced today

 

http://www.cultofmac.com/427066/apple-music-helps-streaming-become-warners-biggest-business/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då kanske du kan länka till vad Apple uttalade sig om vilka förväntningar dom hade angående AM efter 10 månader. ...

Sådant är sedvanliga affärshemligheter. Givetvis har jag inga som helst möjligheter att ange det. Jag sitter inte i Apples ledning, och om jag hade gjort det hade jag varit förhindrad av avtal att säga det. Man kan bara indirekt dra slutsatser av vad Apple gör. Det är mycket möjligt att de för tio månader sedan hade räknat med att behöva införa rabatter, så på den punkten får jag ta tillbaka vad jag skrev. Men det är helt sannolikt så att de aldrig hade gjort det om tjänsten hade blivit en större succé än vad de räknade med då i så fall. Eller tror du annorlunda? (Jag inser förstås att det är en retorisk fråga i ditt fall, men andra kanske ser logiken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången som din personliga åsikt uttrycks som att det skulle vara fakta :)

 

Nej jag tror att i detta fall Apple anpassar sig efter konkurrenterna som tex Spotify att erbjuda ett studentabonnemang. Det går i linje med att dom erbjuder studenter rabatt på deras hårdvara så varför inte erbjuda dom AM också till rabatterat pris.

 

Om Apple nu inte tjänade på AM så är det logiska valet att höja priset till tex 129:-

För är man redan en hängiven fanboy eller trogen användare så spelar priset mindre roll och man skulle stanna kvar. Apple´s resultat talar sitt tydliga språk.Apple användare är beredda på att betala mer för likvärdig hårdvara än andra märkesanvändare.

 

Så nej jag tror att AM går minst "break even" och att detta är bara ett sätt att knyta fler användare till tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången som din personliga åsikt uttrycks som att det skulle vara fakta :) ...

Du är hopplös, jag har uttryckligen skrivit att jag inte har fakta. "Indikation", "tror jag", "affärshemligheter", et cetera. It's all in your head, och det beror på dina fördomar om mig och mina tankar. Resten gitter jag inte bemöta, eftersom du i vilket fall som helst sedan går till attack mot den halmgubbe du kallar Alix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är hopplös, jag har uttryckligen skrivit att jag inte har fakta. "Indikation", "tror jag", "affärshemligheter", et cetera. It's all in your head, och det beror på dina fördomar om mig och mina tankar. Resten gitter jag inte bemöta, eftersom du i vilket fall som helst sedan går till attack mot den halmgubbe du kallar Alix.

 

Njae nu skrev du faktiskt som att det var fakta därav min fråga om det fanns en länk till deras påstående.

Undrar vem det är som är hopplös egentligen när det visst ok för dig att pika och insinuera saker om mig som tex med detta.

 

 

(Jag inser förstås att det är en retorisk fråga i ditt fall, men andra kanske ser logiken).

 

Men när jag skojar lite och lägger till en smilie för att verkligen understryka det så stoppar du huvudet i sanden.

Så "gitter du inte bemöta" det jag skriver som en trotsigt barn :)

Jag vet inte hur jag ska göra det mer uppenbart att vissa saker jag skriver är skoj genom att bifoga en smilie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studentrabatten är en tydlig indikation på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med.

 

Det skrev jag inte, jag skrev: "att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med". Det är inte samma sak, hur du än försöker vrida till den saken för att framställa mig i dålig dager.

 

Ok då kanske du kan länka till vad Apple uttalade sig om vilka förväntningar dom hade angående AM efter 10 månader. ...

 

Njae nu skrev du faktiskt som att det var fakta därav min fråga om det fanns en länk till deras påstående. ...

Du läser innantill dåligt. Se ovan. Jag har inte gjort anspråk på fakta, jag har inte gjort anspråk på fakta. Det är en fucking bedömning!

 

Ha en trevlig lördag annars. :) :) :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Studentrabatten är en tydlig indikation på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med.

 

Det är ingen bedömning det sista i meningen utan ett påstående.

Hade du utelämnat "som Apple hade räknat med" då hade det varit klart och tydligt din åsikt.

Nu gjorde du inte det så då fick meningen en helt annan innebörd.

 

Önska dig en trevlig lördag också och jag verkligen menar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen bedömning det sista i meningen utan ett påstående.

Hade du utelämnat "som Apple hade räknat med" då hade det varit klart och tydligt din åsikt.

Nu gjorde du inte det så då fick meningen en helt annan innebörd. ...

Man kan inte läsa meningar så... :pinch::deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte läsa meningar så... :pinch::deppig:

 

Visst kan man göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan man göra det.

Jag borde ha varit tydligare: Det är språkligt sett fel att läsa så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ta ett enkelt exempel:

 

”Hade det inte varit för det faktum att vi alla vet att himlen är blå hade jag kunnat påstå att himlen är grön.”

 

Meningen ovan innehåller ett skenbart påstående. Men det kan självklart inte lyftas ur sitt sammanhang som ett sådant. Jag har inte påstått att himlen är grön.

 

Min mening:

 

"Studentrabatten är en tydlig indikation på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med."

 

Om man bortser från ordföljden "inte är" så innehåller meningen mycket riktigt ett påstående, grönmarkerat för säkerhets skull. Men man kan inte lyfta ut det ur sitt sammanhang, där jag skriver "indikation".

 

Enligt NE:s ordbok betyder indikation "omständighet som tyder på visst förhållande el. viss förekomst", vilket är allt annat än påstående eller fakta. En annan längre formulering vore således:

 

"Införandet av studentrabatt är en omständighet som tyder på att tjänsten inte är så framgångsrik som Apple hade räknat med."

 

Sammantaget påstår jag alltså att det finns en sådan omständighet, inte att jag vet att det är så eller att jag besitter fakta i frågan.

 

Hoppas det kan sätta punkt för dagens språkförvirring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad har du fått det ifrån???

 

Har för mig att det postats nåt av artikelroboten för någon eller några månader sen. Men det kan ha gällt någon annan tjänst, eller så minns jag bara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har för mig att det postats nåt av artikelroboten för någon eller några månader sen. Men det kan ha gällt någon annan tjänst, eller så minns jag bara fel.

Ok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...