Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej lägga till Hotmail i Mail OS X


thomasandersson

Rekommendera Poster

thomasandersson

Hej,

 

Jag kunde inte skicka mail från mitt hotmail-konto på Mail i OS X, varpå jag raderade kontot och skulle ställa in det på nytt. Men nu så kan jag inte lägga till det längre, när jag försöker göra det under fliken "Konton" i Mail-inställningar så får jag ett meddelande som säger att "Det här kontot finns redan". Men det gör det ju inte. Visst, jag har samma mail för mitt iCloud-konto, men det har inte strulat till det förut.

Någon som vet hur jag kan göra?

 

MVH

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag kunde inte skicka mail från mitt hotmail-konto på Mail i OS X, varpå jag raderade kontot och skulle ställa in det på nytt. Men nu så kan jag inte lägga till det längre, när jag försöker göra det under fliken "Konton" i Mail-inställningar så får jag ett meddelande som säger att "Det här kontot finns redan". Men det gör det ju inte. Visst, jag har samma mail för mitt iCloud-konto, men det har inte strulat till det förut.

Någon som vet hur jag kan göra?

 

MVH

Thomas

Jag har gjort precis samma sak och provat alla tips jag fick här på forumet, men tyvärr har ingenting fungerat, jag får också samma meddelande om att kontot redan finns och efter den senaste uppdateringen av kaptenen så vägrar mail att acceptera mitt nya lösenord till Outlook :superirriterad: . Jag har löst det tills vidare med en mailapp. Nästa steg blir nog en fabriksåterställning och börja om från början... :huh:

//Liz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thomasandersson

Jag har gjort precis samma sak och provat alla tips jag fick här på forumet, men tyvärr har ingenting fungerat, jag får också samma meddelande om att kontot redan finns och efter den senaste uppdateringen av kaptenen så vägrar mail att acceptera mitt nya lösenord till Outlook :superirriterad: . Jag har löst det tills vidare med en mailapp. Nästa steg blir nog en fabriksåterställning och börja om från början... :huh:

//Liz

Jag avaktiverade iCloud tillfälligt och då fungerade det att addera. Dock så sa den att den inte kunde verifiera anv.namn eller lösenord då. Det löstes genom att ange felaktigt lösenord varpå kontot adderades. Sedan fick jag gå in i inställningar och ange det rätta lösenordet. Dock så har jag nu problem med SMTP, jag kan ta emot mail men inte skicka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej! Sitter här och har precis samma problem som ni! Ingen som har hittat nån lösning än? Kan inte lägga till kontot igen efter att lösenordet inte accepterades och jag tog bort kontot för att lägga till det igen.... Nu säger den att kontot redan finns, precis som hos er...

 

Med vänlig hälsning, Veronica

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

How to set up Hotmail on a Mac

Med följande brasklapp:

"Microsoft officially discontinued its Hotmail email service back in 2013"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och kontot finns inte under konton i mail ?

post-48757-0-38523500-1469090123_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gör inte det tyvärr.

 

En bild som bevisar det vore trevligt.

 

Har testat att tagit bort och lägga till Hotmail på min Mac Mini och det går alldeles utmärkt.

Så något fel är det ni gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut:

På min gamla finns även alternativer “Other”.

 

Men prova att lägga till ett konto direkt i Mail, istället för i Systemninställningar->Internetkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag provat. Det står bara att kontot redan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet vad jag gjorde, men nu funkar det! Höll på att fippla med SMTP-serverlistan och då stod det att nåt var fel med mina internetkonton. Och helt plösligt hittade den mitt konto! Halleluja! Tack för tips o råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...