Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Port för utgående e-post


Macbookpro13

Rekommendera Poster

Uppdaterade till senaste operativsystemet på min macbook men av någon anledning försvann möjligheten till att skicka mail? Ta emot går fint men inte att skicka.

 

Detta hände en gång tidigare vid en liknande uppdatering men det var så länge sedan att jag inte minns. Tror jag var inne på de avancerade inställningarna och ändrade porten.

 

Tror jag har kullander i malmö som *värd" men kan inte hitta var jag skrivit ner rätt utgående port, någon som vet? Dem har ju stängt till måndag och jag skulle behöva min mail... :superirriterad:

 

Ska jag bocka i rutan för SSL?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har du som operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är din e-postleverantör? (Ja, om inte Telia då.)

Gå in på deras sida. Där står hur du ska ställa in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag har kullander i malmö som *värd" men kan inte hitta var jag skrivit ner rätt utgående port, någon som vet? Dem har ju stängt till måndag och jag skulle behöva min mail... :superirriterad:

 

Ska jag bocka i rutan för SSL?

De flesta internetleverantörer blockar port 25 (std SMTP) för all annan trafik än sin egen, dvs om du t ex har en teliamailadress. Om du har andra/egna mailadresser. De flesta webhotell har en alternativ port, t ex 26 el 2525. Men kör med SSL och port 465. Brukar vara standard, om inget annat anges. Och SSL + verifiera med lösenord. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...