Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Enkel "undertext" till film?


cfjohansson

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en enkel liten film på ca 1 minut som jag gjort med min iphone. Nu skulle jag vilja använda den i en presentation, men med några undertexter inlagda. Hur gör man det enklast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker du med denna sökterm i Google får du upp en massa förslag.

 

"create own subtitles mac"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast? Ta en srt.fil från nån film å öppna å radera allt å skriv det du vill visa inkl tidsangivelserna enl samma mönster, spara med samma namn som filmen fast .srt på slutet å lägg i samma mapp som filmen så bör texten synas om du spelar upp den i VLC alla fall, QT oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker du med denna sökterm i Google får du upp en massa förslag.

 

"create own subtitles mac"

Vilket av förslagen är enklast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket av förslagen är enklast?

 

Vad som är enkelt för mig är inte nödvändigtvis enklast för honom så det får han avgöra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad som är enkelt för mig är inte nödvändigtvis enklast för honom så det får han avgöra själv.

Då formulerar jag om frågan: Hur tycker du att man gör det enklast? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då formulerar jag om frågan: Hur tycker du att man gör det enklast? :)

 

Du får formulera om den hur mycket du vill och du kommer få samma svar igen :) Jag gör inte på det enklaste sättet utan jag gör på det sätt jag lärt mig därför är det upp till honom att sätta sig in i dom sätt som han får med en enkel Googling.

Men eftersom jag vet hur dumdryg du kan vara med dina följdfrågor bifogar jag en länk till det program jag använder för att förhoppningsvis får tyst på dig :)

https://itunes.apple.com/se/app/subtitles-theeditor/id467354146?mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. :)

 

Men som sagt det är med säkerhet inte det enklaste för honom och inte för mig heller. Orkar bara inte lära om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast? Ta en srt.fil från nån film å öppna å radera allt å skriv det du vill visa inkl tidsangivelserna enl samma mönster, spara med samma namn som filmen fast .srt på slutet å lägg i samma mapp som filmen så bör texten synas om du spelar upp den i VLC alla fall, QT oxå.

Tack! Det var verkligen en enkel lösning. Går det också att "få med" undertexterna om man t ex laddar upp filmen på Youtube sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker du med denna sökterm i Google får du upp en massa förslag.

 

"create own subtitles mac"

Jo det är klart, men det finns väldigt mycket att välja på och det här är första gången för mig... Antar att de stora programmen för filmredigering klarar av det lätt, men jag hade tänkt att lägga en namnskylt och en info-text i en iphone-film som är en minut lång, så jag hoppades att någon hade ett smart tips på vad som är enklast (och därmed kanske inte snyggast, smartast, mest professionellt osv. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...