Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra delar av innehåll i Time Machine till ny dator?


AstrudG

Rekommendera Poster

Jag har just köpt en MacBook Air med 128 GB hårddisk. Min gamla MacBook har 256 GB och innehållet på Time Machine är alltså för stort för den nya datorn. Kan ju säga att jag nu ångrar att jag inte tog en med 256 GB istället men jag blev snål.

 

Det är ju inte heller säkert att jag vill ha över allt som ligger på min gamla dator, kan tänka mig att det är mycket där som jag inte ens vet vad det är. När jag kollar hur minnet används på min gamla upptas 80 GB av "övrigt", oklart vad. Det jag absolut vill ha över är ju programmen (hur blir det med Iphoto som inte är standardprogram längre?), bilderna (fast de skulle lika gärna kunna ligga på en av de externa diskarna om det är lika enkelt att hämta dem därifrån när man öppnar programmet, musiken likaså) och lösenord och sådant jox. Fast nu ligger väl bilder och musik i den fil som heter "min macbook"?

 

Det ligger också en gammal kopia över min förrförra dator, en Ibook. Blir helt förvirrad och vill ju inte att något ska försvinna, något väsentligt alltså... Kan någon hjälpa mig med detta så vore jag så jäkla glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...