Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det något alternativ till YouTube


Focus75

Rekommendera Poster

Google äger YouTube och G-Mail och jag är nöjd, förmodligen för att jag inte har någonting annat att jämföra med. Jag är därför nyfiken på om det finns något annat alternativ när det gäller YouTube och om ni anser att det är bättre än YouTube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google äger YouTube och G-Mail och jag är nöjd, förmodligen för att jag inte har någonting annat att jämföra med. Jag är därför nyfiken på om det finns något annat alternativ när det gäller YouTube och om ni anser att det är bättre än YouTube.

“Bättre” är ju alltid subjektivt. :) Andra lösningar är Vimeo, Dailymotion m fl. Även Photobucket har stöd för filmer. Sen finns det olika själhost'ade lösningar, t ex MediaGoblin, men den är pillig att få in.

 

Gillar Vimeo även om jag inte har det själv (varken den el YT). Men de har som oftast en länk att kunna ladda ner filmen med ...och ingen reklam. :yeahbaby:

 

post-64246-0-34208300-1453975774_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google äger YouTube och G-Mail och jag är nöjd, förmodligen för att jag inte har någonting annat att jämföra med. Jag är därför nyfiken på om det finns något annat alternativ när det gäller YouTube och om ni anser att det är bättre än YouTube.

På vilket sätt vill du att det ska vara bättre? Fler olagligt uppladdade filmer/tv-serier och/eller en massa porr? Då finns det andra sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingenting som är bättre än Youtube i form av utbud och mängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“Bättre” är ju alltid subjektivt. :) Andra lösningar är Vimeo, Dailymotion m fl. Även Photobucket har stöd för filmer. Sen finns det olika själhost'ade lösningar, t ex MediaGoblin, men den är pillig att få in.

 

Gillar Vimeo även om jag inte har det själv (varken den el YT). Men de har som oftast en länk att kunna ladda ner filmen med ...och ingen reklam. :yeahbaby:

 

attachicon.gifvimeo_exempel.jpg

 

 

Tack för tipsen. Varför jag undrar är att de amerikanska sjukhusserier jag brukar titta på i YouTube Exempelvis Trauma Center är suddiga med upplösning 720 i stället för 1080. För när dom kördes på TV i USA var dom väl inte suddiga. Har det med att dom är gratis att titta på i YouTube för att få folk att köpa filmerna och då få bästa upplösningen.

 

När jag tittar på Airbus reklamfilmer om nya flygplan så är dom alltid i 1080 förmodligen för att det är reklam. Att filmer blir suddiga när dom är gamla är en sak men dessa Traumafilmer är gjorda 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Tack för tipsen. Varför jag undrar är att de amerikanska sjukhusserier jag brukar titta på i YouTube Exempelvis Trauma Center är suddiga med upplösning 720 i stället för 1080. För när dom kördes på TV i USA var dom väl inte suddiga. Har det med att dom är gratis att titta på i YouTube för att få folk att köpa filmerna och då få bästa upplösningen.

 

När jag tittar på Airbus reklamfilmer om nya flygplan så är dom alltid i 1080 förmodligen för att det är reklam. Att filmer blir suddiga när dom är gamla är en sak men dessa Traumafilmer är gjorda 2015.

Så himla stor skillnad är det inte mellan 720p och 1080p. Det måste bero på något annat vad gäller just Trauma Center.

 

Har du en länk till ett suddigt avsnitt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla stor skillnad är det inte mellan 720p och 1080p. Det måste bero på något annat vad gäller just Trauma Center.

 

Har du en länk till ett suddigt avsnitt?

Tänkte just det samma. Mellan 480 och 720 är det stor skillnad men inte mellan 720 och 1080. 720 tycker jag är helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också vara så att min gamla iMac från 2011 börjar bli suddig eller så behöver jag byta glasögon fast det bara är ett år sedan jag bytte.

 

Här är en av alla episoder. Jag tycker faktiskt att det är dålig skärpa genom hela filmen.

 

Det är klart att det är dåligt. Det är upplagt med 360p.

Var fick du 720p ifrån?

(Det är nog så att det läggs upp med dålig kvalitet för att man ska köpa filmerna.)

post-11001-0-65351500-1453993216.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det är dåligt. Det är upplagt med 360p.

Var fick du 720p ifrån?

(Det är nog så att det läggs upp med dålig kvalitet för att man ska köpa filmerna.)

attachicon.gifSkärmavbild 2016-01-28 kl. 15.57.21.png

 

 

Nu ser jag att jag bifogade en film med 360. De andra har varit 720.

 

Närmast sanningen är nog det du säger att man medvetet lagt in dålig kvalitet för att man skall köpa filmerna. Tack då fick jag mina misstankar bekräftade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

 

 

Nu ser jag att jag bifogade en film med 360. De andra har varit 720.

 

Närmast sanningen är nog det du säger att man medvetet lagt in dålig kvalitet för att man skall köpa filmerna. Tack då fick jag mina misstankar bekräftade.

 

Högst osannolikt eftersom det inte är någon officiell representant för serien som lagt upp avsnitten. Något som bekräftas av beskrivningen och att dom nu är bortplockade.

 

 

I do not own the copyright to this video.

 

Så din konspirationsteori är långsökt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...