Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med installation av El Capitan


Big00blue

Rekommendera Poster

Jag försökte precis installera el capitan. Installationen kraschade och nu startar inte datorn. Får bara ett felmeddelande. När jag försöker installera om så saknas utrymme på diskeN. Programmet föreslår att jag frigör utrymme. Hur gör jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis tog du backup innan du började uppgradera.

 

Hur mycket ledigt utrymme hade du innan?

Formattera om hårddisken och installera El Capitan..Anslut sedan din backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag ingen backup. Det är inte hela världen men vore skönt att slippa formatera. Jag har 13,5gb kvar på disken. Installations programmet säger att jag ska frigöra 1,7 till men jag kommer ju inte åt filerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anslut den till en annan Mac i hårddiskläge. På så vis kan du dels rädda filer du vill säkra, dels radera filer. Sedan kan du börja på nytt. Finns det något alternativ med hänsyn till vad du har beskrivit och önskar? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Tar med den till jobbet och provar. Då kanske jag kan rädda lite filer som jag gärna har kvar och blåser den sen och börjar om på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa backup, gärna dubbelt upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå igen,

 

Kabel inköpt och hårddiskläget prövat. Går inte. Kommer inte till hårddiskläget trots upprepade försök.

 

Är jag körd då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå igen,

 

Kabel inköpt och hårddiskläget prövat. Går inte. Kommer inte till hårddiskläget trots upprepade försök.

 

Är jag körd då?

Vad är det för kabel du har köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna:

http://www.24.se/datortillbehor/kablarkontakter/monitor-kablar/kablar-displayport/thunderbolt-kabel-apple-imac-m?externalsearch=1

 

Är det fel? Dock så får jag inte ens upp iconen för hårddiskläge...

Det borde fungera om du gör rätt och det inte är fel på kabeln eller kontakterna i din dator eller den mottagande datorn. Shit happens emellanåt i flera led... Du kan ju kolla om TB-kontakterna är smutsiga, eller så, kom jag på. Har du använt TB förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...