Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Enkelt bildvisningsprogram


Magnus76

Rekommendera Poster

Vad använder ni macfolk för program för att titta på bilder? Alltså inte de bilder ni har i programmet bilder. Tex om man kollar på kort från en extern disk vill jag lika enkelt titta och bläddra mellan bilder i "helbild".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men jag tänkte mest om det fanns nån bildvisare som liknar Windows bildvisare. Typ med pilar till höger/vänster. Som programmet bilder, men det går väl inte att använda programmet bilder till externa foton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför begränsa sig till Windows bildvisare? :)

Varför måste du ha pilar till höger och vänster som skymmer delar av bilden?

 

Använd piltangenterna på tangentbordet för att bläddra, precis som iEricF skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men jag tänkte mest om det fanns nån bildvisare som liknar Windows bildvisare. Typ med pilar till höger/vänster. Som programmet bilder, men det går väl inte att använda programmet bilder till externa foton?

Förhandsvisning... Men det är inga xtra “knappar” med pilar hö/vä. Anv tangenterna (en tangent är en “knapp” ^_^). Och rotera kan du göra med ⌘R ⌘L (right left)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju liksom van med enkla höger/vänster pilar :)

 

Uppskattar iof också att "pila" med musen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju liksom van med enkla höger/vänster pilar :)

 

Uppskattar iof också att "pila" med musen.

Enklast är att prova lite... Ta några bilder och kör mer tangbordspilarna. Man vänjer sig väldigt fort. :)

 

Det är ≈ lite som när man vandrar omrking i Finder, upp/ner och sidled för att röra sig mellan olika foldrar och filer. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl känna mig för då ;)

 

Men annars finns det inga likt windows bildvisare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl känna mig för då ;)

 

Men annars finns det inga likt windows bildvisare?

Inte vad jag känner till utan att leta. Kan hålla ögonen öppna.

 

Jo, om du kör QuickLook utan fullskärmsläget, får du faktiskt pilar där (uppe till vänster).

 

post-64246-0-63500400-1448910100_thumb.jpg

 

För att se alla du markerat, klicka på ikonen till höger om pilarna, med rutorna, så får du ett översiktsbild, typ kontaktkarta.

 

post-64246-0-42416900-1448910154_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...