Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac-krönikör: "Nya Mac Pro är ett skämt"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Snart finns den inte kvar. Det ska vara paddor och klockor som är lagom dyra så folk köper nya varje gån det kommer en uppgradering. En MacPro är ingen statusmarkör.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

“- Det är ett gigantiskt misstag av Apple att överge sina mest hängivna kunder.”

Verkligen. :armskeptisk:

- - -

Innan (nya) MacPro'n presenterades poppade det upp en del olika konceptbilder på hur en del trodde &/el önskade att den skulle bli. Fanns en där jag (mer än) gärna hade sett istället för den runda burken.

Ett modulärt paket, där man helt enkelt byggde ut/ihop den modellen man behövde el ville ha. Sparade bilden för den var så bra illutrerad.

post-64246-0-93875100-1448380948.png

Vilka möjligheter en sådan hade gett, och varje kund hade fått sin drömburk. :yeahbaby:

 

Edit:

Här var ett par sidor om det.

http://www.geeky-gadgets.com/macpro-modular-design-concept-makes-upgrading-and-customisation-easy-04-10-2012/

http://www.macobserver.com/tmo/article/designing-the-new-mac-pro-an-awesome-design-concept

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple vill ha hårdvara som ingen pillar på.

Skulle väl kanske gå ev med mindre datorer (mini, iMac). Men jag tycker det är fel väg att gå. Men det funkar ju inte på/med Mac Pro - inte ens med den modell de har nu. Behovet är ett annat. Och det finns idag både diskar, cpu och minne att köpa som 3'e part till den.

Skall ingen pilla på datorerna..? Fimpa powernappen. x_smirk.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väldigt nöjd

 

Thunderbolt fungerar som det skall till DV kameran

 

Ingen användning för USB 3. Men det kände jag på redan innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett modulärt paket, där man helt enkelt byggde ut/ihop den modellen man behövde el ville ha. Sparade bilden för den var så bra illutrerad.

 

attachicon.gifmodular-mac-pro-concept.png

 

Vilka möjligheter en sådan hade gett, och varje kund hade fått sin drömburk. :yeahbaby:

 

 

Ja det där hade varit värt att satsa på. Men som det sagts så är det inte meningen att man ska kunna byta ut andra grejer än de som Apple själva tillhandahåller. Jag blir mer och mer övertygad om att en PC blir min nästa stationära dator, även om det troligen dröjer några år. Under tiden får man väl se vilken väg Apple väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där hade varit värt att satsa på. Men som det sagts så är det inte meningen att man ska kunna byta ut andra grejer än de som Apple själva tillhandahåller. Jag blir mer och mer övertygad om att en PC blir min nästa stationära dator, även om det troligen dröjer några år. Under tiden får man väl se vilken väg Apple väljer.

Man får väl se hur nästa MacPro ser ut. Att det tagit tid är kanske ett gott tecken? :crossfingers: ...att det kommer något annat istället och att den inte föll ut så bra som de hoppats på. De har säkert gjort någon utvärdering av/med/mot kunderna (pro-segmentet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl se hur nästa MacPro ser ut. Att det tagit tid är kanske ett gott tecken? :crossfingers: ...att det kommer något annat istället och att den inte föll ut så bra som de hoppats på. De har säkert gjort någon utvärdering av/med/mot kunderna (pro-segmentet).

Och de har säkert kommit fram till att de tjänar mer på att lägga resurserna på att utveckla en ny svepgest till ipad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de har säkert kommit fram till att de tjänar mer på att lägga resurserna på att utveckla en ny svepgest till ipad.

Nja, så illa är det väl inte. Nä, jag tror det nog kommer en ny el annan variant på Mac Pro sen. Och Tim Cook har ju sagt att de inte skall ta bort det. Tror inte heller att de har råd att tappa den delen/segmentet - hur liten den än är. Är en av hörnstenarna. Man vill nog inte sätta sig och “bara” vara konsumentinriktatade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl se hur nästa MacPro ser ut. Att det tagit tid är kanske ett gott tecken? :crossfingers: ...att det kommer något annat istället och att den inte föll ut så bra som de hoppats på. De har säkert gjort någon utvärdering av/med/mot kunderna (pro-segmentet).

Man får hoppas på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de har säkert kommit fram till att de tjänar mer på att lägga resurserna på att utveckla en ny svepgest till ipad.

Men det här är nog mer troligt. +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del kan jag inte begripa varför de brydde sig om att utveckla en ny Mac Pro. Sett till de senaste två årens obefintliga utveckling av denna dator, som måste ha kostat multum att ta fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de har säkert kommit fram till att de tjänar mer på att lägga resurserna på att utveckla en ny svepgest till ipad.

Precis. iPad blir ett svepskäl för att lägga ner MacPro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del kan jag inte begripa varför de brydde sig om att utveckla en ny Mac Pro. Sett till de senaste två årens obefintliga utveckling av denna dator, som måste ha kostat multum att ta fram.

Man gör en teknikuppvisning på en produkt man inte tror på. De kan inte mena allvar med MacPro med tanke på hur den delen sköts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen för Apple att inte överge OS X som jag kan se är att de inte idag har stöd för att utveckla appar för iOS i något annat OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...