Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple släpper nytt tangentbord, mus och pekplatta


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Min 4 år gamla Magic Trackpad börjar bli sliten (gummiplupparna på undersidan lossnar) så jag blev först glad över att det kommit en ny Track Pad.

När jag sedan läst på detaljerna så blev jag totalt sänkt.

 

Dels tar de 1400 spänn för prylen och sen till råga på allt funkar den bara med Bluetooth 4.0... vad är grejen med det?

Med andra ord så kommer den inte funka till min iMac 2011 (som för övrigt fortfarande tuffar på alldeles utmärkt)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4 år gamla Magic Trackpad börjar bli sliten (gummiplupparna på undersidan lossnar) så jag blev först glad över att det kommit en ny Track Pad.

När jag sedan läst på detaljerna så blev jag totalt sänkt.

 

Dels tar de 1400 spänn för prylen och sen till råga på allt funkar den bara med Bluetooth 4.0... vad är grejen med det?

Med andra ord så kommer den inte funka till min iMac 2011 (som för övrigt fortfarande tuffar på alldeles utmärkt)...

 

Det har alltid varit deras affärsidé, de vill att så många som möjligt ska köpa nytt. Räkna aldrig med att din gamla utrustning ska fungera med din nya om du köper en Apple-produkt. Själv uppfattar jag det som att man känner sig tryggare med tredjepartsgrejer, som dessutom är billigare. Buggfixar kommer oftast till dessa produkter då det i stort sett alltid endast är den medföljande gratis programvaran som behöver uppgraderas.

 

Det var likadant med Thunderbolt som skulle revolutionera marknaden. Sen fanns det varken hårddiskar eller annat som hade nog många anslutningar för att man skulle kunna seriekoppla massvis med prylar. Dvs ingen kunde utnyttja det som var själva styrkan hos TB. Det vara bara Apple själva som utrustade sina dyraste Mac Pro med flera portar. Så att man skulle kunna parallellkoppla dem. Helt meningslöst för de flesta, dessutom en väldigt dyr teknik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som väntade på att FireWire 800 skulle komma till videokamerorna

Väntade förjäves der är fortfarande USB som gäller

Frågan är om det går samma väg med TB också ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det har alltid varit deras affärsidé, de vill att så många som möjligt ska köpa nytt. Räkna aldrig med att din gamla utrustning ska fungera med din nya om du köper en Apple-produkt. Själv uppfattar jag det som att man känner sig tryggare med tredjepartsgrejer, som dessutom är billigare. Buggfixar kommer oftast till dessa produkter då det i stort sett alltid endast är den medföljande gratis programvaran som behöver uppgraderas.

 

Visst är det så. Det gör inte saken bättre dock. Finns det några tekniska hinder som gör att inte Magic Trackpad 2 skulle gå att köra med bluetooth 2.1, eller är det bara en hake för att få folk att uppgradera och skrota(?) sina gamla fullt fungerade saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Borde ju finnas något sånt här man kan använda i gamla Mac'ar eller?

 

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tillbehor/tradlosoverforing/trust-bt40adapter/188004.9104/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Borde ju finnas något sånt här man kan använda i gamla Mac'ar eller?

 

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tillbehor/tradlosoverforing/trust-bt40adapter/188004.9104/

Skulle inte tro det. Finns inga drivrutiner för Mac.

 

"Systemkrav

  • Ledig USB port
  • DVD-läsare eller internetuppkoppling
  • Windows 8, 7, Vista eller XP"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst är det så. Det gör inte saken bättre dock. Finns det några tekniska hinder som gör att inte Magic Trackpad 2 skulle gå att köra med bluetooth 2.1, eller är det bara en hake för att få folk att uppgradera och skrota(?) sina gamla fullt fungerade saker?

Ja det kan man fråga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det borde finnas ;)

Jajamän. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det borde finnas ;)

Belkin har visst en, såg jag nu på Macotekets hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Belkin har visst en, såg jag nu på Macotekets hemsida.

 

Då finns det med andra ord! Inte så dyr heller så kan va värd att ha i värsta fall...

 

(http://www.macoteket.se/produkt/belkin-usb-40-bluetooth-adapter/25643978)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat den?

 

Hade varit intressant att veta om Magic Trackpad 2 lirar med den.

Och utöver det om det går att få igång continuity på min iMac.

 

Kanske ska köpa den och testa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som testat den?

 

Hade varit intressant att veta om Magic Trackpad 2 lirar med den.

Och utöver det om det går att få igång continuity på min iMac.

 

Kanske ska köpa den och testa...

 

Lite detta jag också tänkte på - har inte Continuity heller ju då min MacBook är från 2009... Så funderar också på att beställa en och se om det fungerar... Nyfiken till max! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Det har alltid varit deras affärsidé, de vill att så många som möjligt ska köpa nytt. Räkna aldrig med att din gamla utrustning ska fungera med din nya om du köper en Apple-produkt. Själv uppfattar jag det som att man känner sig tryggare med tredjepartsgrejer, som dessutom är billigare. Buggfixar kommer oftast till dessa produkter då det i stort sett alltid endast är den medföljande gratis programvaran som behöver uppgraderas.

 

Det var likadant med Thunderbolt som skulle revolutionera marknaden. Sen fanns det varken hårddiskar eller annat som hade nog många anslutningar för att man skulle kunna seriekoppla massvis med prylar. Dvs ingen kunde utnyttja det som var själva styrkan hos TB. Det vara bara Apple själva som utrustade sina dyraste Mac Pro med flera portar. Så att man skulle kunna parallellkoppla dem. Helt meningslöst för de flesta, dessutom en väldigt dyr teknik.

:ThumbsUp: Instämmer helt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...