Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

El Capitan och Windows...?


Maddog63

Rekommendera Poster

Låter lite krångligt,men jag vet inte om jag ska köra med Windows också som parallell med det nya operativa systemet.

Jag måste använda PC program,för att kunna programmera dekoder via dekoder programmer.

Det går inte med Mac datorn.

Så frågan är om man ska vänta med att köra Windows tills man har uppgraderat operativa systemet El Capitan?

Jag använder SSD disken i min datorn.

Har ännu inte installerat Windows i datorn.

Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du måste använda program som kräver Windows uppstår frågan varför du köpt en Mac???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in Windows du, och se bara till att ha en fullständig backup (inkl. Windows), innan du installerar nytt operativ när det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du måste använda program som kräver Windows uppstår frågan varför du köpt en Mac???

Av den anledning att jag trodde programutvecklare fokusera också på Mac datorer.

Det verkar som att dom skyr Mac som spetälska.

Jag trodde att det skulle gå bra med Mac,med att behandla program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av den anledning att jag trodde programutvecklare fokusera också på Mac datorer.

Det verkar som att dom skyr Mac som spetälska.

Jag trodde att det skulle gå bra med Mac,med att behandla program.

 

 

Hmm vad har Windows program med utvecklare för Mac att göra?

Om man är beroende av Windows så köper man inte en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hmm vad har Windows program med utvecklare för Mac att göra?

Om man är beroende av Windows så köper man inte en Mac.

Dekoder program är en höstnyhet 2015.

Jag köpte min Mac datorn i våras marsmånad.

Hur fan ska man då kunna veta,om hur man ska beter sig vid köp av datorn!?

Mac eller PC,det kvittar!

Det är ju meningen att dekoder program skulle hantera i dessa datorer,men företaget vill bara att dekoder program ska bara gälla för PC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer aldrig att kunna köra program som är avsedda för Windows i OS X utan att installera speciell programvara för det, antingen som emulerar Windows eller som kör Windows som eget operativsystem, i eller bredvid OS X. El Kapitän kommer inte att ändra på detta faktum.

 

Wine är ett exempel på programvara som försöker emulera Windows, men mycket fungerar dåligt eller inte alls.

 

Alternativ två är att installera Windows på din Mac, vilket kräver att du har en licens av Windows, antingen via Boot Camp (inbyggt i OS X) som tillåter dig att starta om datorn och komma in i Windows eller via en Virtual Manager (VM) som Parallells eller Virtual Box där du kan starta Windows i ett fönster i OS X och använda båda systemen samtidigt.

 

Du får kontakta företaget som gör programmet du önskar och tala om för dom att du gärna vill att det ska finnas till OS X också. Det finns många programutvecklare som bara gör program för OS X och inte till Windows, precis som tvärtom. Detsamma gäller för Android och iOS. Så nej, man kan inte förvänta sig att program finns på båda plattformarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dekoder program är en höstnyhet 2015.

Jag köpte min Mac datorn i våras marsmånad.

Hur fan ska man då kunna veta,om hur man ska beter sig vid köp av datorn!?

Mac eller PC,det kvittar!

Det är ju meningen att dekoder program skulle hantera i dessa datorer,men företaget vill bara att dekoder program ska bara gälla för PC!

 

Totalt obegripligt inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Totalt obegripligt inlägg

Och du har inte bidraget en enda gång!

mattem skrev ett bra inlägg och det är jag tacksam för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har inte bidraget en enda gång!

mattem skrev ett bra inlägg och det är jag tacksam för.

Om du förväntar dig bidrag formulera dig på ett begripligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på vad man gör program för. Gör man program för Mac eller iOS så kan det ju vara bra att köra Mac. :) Till Mac finns många programspråk tillgängliga. Java, JavaScript och C++ tillhör de mest populära, så vill man lära sig programmera så kan man absolut göra det på Mac.

Du nämner dekoder, och visst kan man göra dekoderprogrammering på Mac. Exempelvis JMRI Decoder Pro..
http://jmri.sourceforge.net/help/en/html/apps/DecoderPro/

I ditt fall antar jag att du vill använda just en särskild programvara av en viss leverantör / utvecklare, och ja då är det mycket riktigt så att det inte är säkert att det finns på Mac, eller för den delen på Windows heller. Det beror helt på utvecklaren...

Men dekoders här används ju mest av entusiaster med modelljärnvägar. :) Eller du kanske menar en annan typ av dekoder? Dekoder kan ju också vara programmering av kodare för ljud och video-format, men det behöver man inte någon särskild dekoder-program för att programmera utan det går ju bra med C++ eller andra programmeringsverktyg som finns för Mac.




Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om du förväntar dig bidrag formulera dig på ett begripligt sätt.

mattem förstod mitt inlägg.Varför gör inte du det!?? :fundersam::dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mattem förstod mitt inlägg.Varför gör inte du det!?? :fundersam::dumstrut:

 

Därför att du formulerar dig obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Därför att du formulerar dig obegripligt.

Andra förstod mitt inlägg.Jag misstänker att du provocera bråket.Av att läsa i andras inlägg där du också svara med,är du ganska aggressiv med svaren.Så tagga ner lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra förstod mitt inlägg.Jag misstänker att du provocera bråket.Av att läsa i andras inlägg där du också svara med,är du ganska aggressiv med svaren.Så tagga ner lite!

Om jag inte förstår ett inlägg säger jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...