Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra Förvalt program samt exportera bild till JPEG


kiplon

Rekommendera Poster

Jag har gjort det förut men nu kommer jag baske mig inte ihåg hur jag gjorde? Blir så irriterad på mig själv... ;(

 

Vill kunna öppna flera markerade bilder som Förhandsvisning. Har ju det som förvalt alternativ på JPEG-bilderna, men inte på DNG-bilderna. Kan såklart göra det ett och ett, men kommer inte på hur jag kan få det som förvalt program även på dem? En gång för alla.

 

Om jag sedan har några .dng-bilder öppna med Förhandsvisning så vill jag kunna exportera dem som JPEG. Vill då att exportfunktionen väljer JPEG-format istället för TIFF som den envisas med nu att välja.

En gång för alla, så det i fortsättningen alltid väljer JPEG som förhandsval.

 

Den manövern har jag också utfört tidigare på annan mac, men nu kommer jag inte ihåg hur jag gjorde?

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finder->Visa Info.

 

Öppna med.

 

Ändra alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Telly, får skylla på solen och värmen som kom idag (så länge som det nu varar)

 

Den andra delen av min fråga kvarstår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Telly, får skylla på solen och värmen som kom idag (så länge som det nu varar)

 

Den andra delen av min fråga kvarstår

Väl bekomme.

 

Inte riktigt vad du frågar efter, men eftersom du nu är Automator-expert så...

http://www.macobserver.com/tmo/article/how_to_batch_convert_and_resize_images_with_automator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väl bekomme.

 

Inte riktigt vad du frågar efter, men eftersom du nu är Automator-expert så...

http://www.macobserver.com/tmo/article/how_to_batch_convert_and_resize_images_with_automator

Nja, nån gång kanske.... :hihihi::stjarnsmall::totaltgalen:

 

Men ska kika om det är ett sätt för mig att lösa problemet på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...