Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hjälp! Telefonen har hängt sig när jag skulle återställa


Jessa83

Rekommendera Poster

Hej!

 

Behöver snabb hjälp! Skulle tömma min iphone 5s idag, eftersom jag slutar på jobbet och ska lämna tillbaka jobbtelefonen.

Hittade bara ”Nollställ alla inställningar” så tänkte jag trycker där så länge och hittar hur man fabriksåterställer senare (var stressad). Nu har telefonen hängt sig helt! Ser bara applesymbolen och det där strecket som visar hur långt det har gått, den går bara en liten bit sen hänger det sig.

 

Har prövat att starta om genom att trycka på avstängnings- och hemknappen samtidigt, men den går bara tillbaka till samma läge. Vad ska jag göra?

 

Dumt nog har jag en del privata bilder och appar och så som jag inte vill att någon annan ska se… Så jag måste verkligen tömma den idag!

Finns någon som vet vad jag kan göra?

Tacksam för svar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke jag har, en del jobbtelefoner har ju särskilda inställningar som jobbet har installerat - det finns sådan mjukvara för företag som gör att de kan specialskrädda lösningar med iPhone. Om något sådant finns i din jobbtelefon kanske det är en fråga för supporten på jobbet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för svar:)

 

Är dock helt säker på att det inte finns några specialinställningar här, jag fick den sprillans ny och oupppackad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att koppla telefonen till datorn via itunes. därifrån kan man återställa till fabriksinställningarna. men du kan ju alltid ringa apple teknisk support. det ställer upp om telefonenen inte är för gammal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inne hemknapp och powerknappen samtidigt i ca 10 sekunder.

Släpp powerknappen men fortsätt hålla inne hemknappen tills displayen visar anslut till iTunes

Anslut telefonen till en dator med iTunes och följ instruktionerna på skärmen för att återställa telefonen.

Se till att Hitta min iPhone är avaktiverat innan du lämnar från dig telefonen.

Det går att avaktivera genom att logga in på www.icloud.com med det Apple-ID du aktiverade Hitta min iPhone med i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...