Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nybörjarfrågor på Boot Camp!


Silverfox

Rekommendera Poster

1. Om jag ska köra Boot Camp på min iMac 2010 med Win7 måste jag då köpa en programskiva med Win7 för Mac?

 

2. Bör/ska jag ha antivirus då till Win7?

 

3. Kan man då spela alla spel för Microsoft på datorn (De som datorn prestandamässigt klarar av)?

 

4. Om jag fattar Win7 rätt så var det ett mycket dåligt och tungt OS. Kommer det att vara samma sak nu då jag har den på min Mac?

 

5. Har jag fattat det rätt att det är bara Win7 jag kan installera på en iMac från2010?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i princip ja, på alla frågor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Nej, Windows 7 är bra för att vara Windows. Det har varit vartannat bra, vartannat dåligt OS från Pyttemjuk. Windows ME, Vista och 8 är kassa. Windows XP och 7 är bra. Hoppas att varannan-trenden står sig för Windows 10.

 

5. Beroende på vilken iMac från 2010 du har så kan du kanske köra Windows 8 också. Men eftersom det är en kass version, så satsa på Windows 7.

https://support.apple.com/en-us/HT204048

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3. Kan man då spela alla spel för Microsoft på datorn (De som datorn prestandamässigt klarar av)?

 

Processormässigt är den halvskaplig. Men grafikkortet är inget vidare. Här är flaskhalsen. Så att spela ALLA spel är att ta i..... ha små förhoppningar så blir du inte besviken. Sen om du har 8 GB RAM eller mindre kan det vara god ide att knöla i lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...