Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmen startar inte fastän tangentbordet m.m. funkar


ois1887

Rekommendera Poster

Hej!

I förrgår använde jag min Macbook Air (från 2013 tror jag) utan några problem. Jag stängde då ner locket som vanligt, men nästa gång jag öppnade datorn startade inte skärmen.

 

Varken äpplet på baksidan eller själva skärmen lyser upp som brukligt, men däremot funkar exempelvis tangentbordets bakgrundsljus, caps lock-knappen, startknappen med det klingande ljudet och volymknapparnas ljud. Kopplar jag in laddaren lyser den dessutom grönt.

 

Vad kan jag göra, och vad tror ni är problemet? Då datorn lånas från skolan jag går på vore det bra att kunna lösa problemet själv, så man slipper vara utan dator under sommaren. Den dator-support man använder sig av på skolan lär nämligen ha sommarlov precis som vi elever...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på att skärmen eller kabeln till den har gett upp. Koppla in den till en extern skärm och använd den som stationär dator över sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt nog började datorn plötsligt fungera som vanligt, när jag efter tre dagar precis skulle koppla in den till min TV. Efter ett dygn utan problem var Macbooken dock svart igen nästa gång jag öppnade den, så nu sitter jag här med den ikopplad till TV:n. Antagligen är det väl glapp på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...