Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bekymmer med touch funktionen på min ipad airskärm.


pia thunberg

Rekommendera Poster

pia thunberg

hej

Jag har börjat få bekymmer med touchfunktionen på min ipad air. Den beter sig som om vissa tangenter inte fungerar, exempel, mellanslag, bokstaven A och några till. Om jag vrider på ipad så "touch nedslaget"

hamnar på ett annat ställe kan det bland gå bättre, annars får jag envist trycka flera gånger för att få bokstaven eller tecknet att fastna på skärmen. Ipaden är 1 1/2 år och är en Ipad air wi-fi + cellular 128GB

 

Jag har iOS 8.4 och någonstans har jag en känsla av att bekymret kom med förra uppdateringen, men som sagt när jag uppdaterade till 8.4 blev det inte bättre. Jag har sökt på nätet efter liknande bekymmer men inte hittat något. Den var ju ganska dyr och därför undrar jag vad ni med lite mer tekniskt kunnande skulle föreslå? Jag har inte provat att återställa. Jag läste det finstilta på kvittot och det verkar som att jag har haft den förlänge för att kunna reklamera. Det har inte hänt något speciellt med den, jag är av den äldre generationen och nördigt försiktig med mina prylar.

Tacksam för hjälp och goda råd.

Pia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta backup och återställ sen iPaden utan att läsa tillbaka backupen och se om det avhjälper problemet. Om den fungerar bra återställ igen och läs tillbaka backupen och se om felet återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...