Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lästa mail är olästa i iPhone


mickaofsweden

Rekommendera Poster

mickaofsweden

Hej!

 

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag aldrig lyckas hitta en lösning på; Om jag läser och raderar ett mail (i Mail) på datorn står det som oläst i min telefon (iPhone). Om jag däremot läser det i telefonen är det inte längre oläst på datorn. Problemet gör att jag ständigt har hundratals "olästa" mail på telefonen som jag redan har har läst och ofta även raderat.

 

Vilken väl dold inställning har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du IMAP eller Exchange på både datorn och i telefonen?

 

För om du kör POP så blir det sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag aldrig lyckas hitta en lösning på; Om jag läser och raderar ett mail (i Mail) på datorn står det som oläst i min telefon (iPhone). Om jag däremot läser det i telefonen är det inte längre oläst på datorn. Problemet gör att jag ständigt har hundratals "olästa" mail på telefonen som jag redan har har läst och ofta även raderat.

 

Vilken väl dold inställning har jag missat?

Beroende på mailklient så kan POP markera mail som lästa, ta bort från/spara på servern, ta bort raderade mm. Vilket mailprogram använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ursäkta sent svar, men nu har jag testat att göra om mina konton på telefonen till IMAP. Men det verkar tyvärr inte hjälpa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på mailklient så kan POP markera mail som lästa, ta bort från/spara på servern, ta bort raderade mm. Vilket mailprogram använder du?

Ursäkta sent svar, jag använder Mail på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta sent svar, men nu har jag testat att göra om mina konton på telefonen till IMAP. Men det verkar tyvärr inte hjälpa...

 

 

Ursäkta sent svar, jag använder Mail på datorn.

Är alla konton på alla enheter (datorn) också IMAP?

För då borde det fungera. Möjligen med undantag för den post du tog emot som POP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...