Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på en bra videokamera


Per Svensson

Rekommendera Poster

Per Svensson

Jag planerar att köpa mig en ny videokamera. Jag vill kunna redigera filmerna direkt på min iMac utan att behöva konvertera filerna. Är det någon som kan tipsa om vilka videokameror det finns på marknaden som filmar med bra kvalitet och med filformat som funkar i iMovie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen kamera som filmar i ett format som går att redigera utan att konvertera. Det skulle bli alldeles för stora filer.

 

Kolla så kameran har en sökare. Stå och vingla på armlängds avstånd för att se på skärmen är ingen höjdare. Om du ens kan se skärmen i fullt dagsljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen kamera som filmar i ett format som går att redigera utan att konvertera. Det skulle bli alldeles för stora filer.

Nu frågade väl TS efter en videokamera, vars filer går att använda i iMovie utan att behöva konvertera dem i ett externt program? Att iMovie internt gör något med filerna, utan att man som användare märker något av det, är nog inget som oroar TS.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu frågade väl TS efter en videokamera, vars filer går att använda i iMovie utan att behöva konvertera dem i ett externt program? Att iMovie internt gör något med filerna, utan att man som användare märker något av det, är nog inget som oroar TS.

 

 

/ Kiwi

Jag skulle nog inte begränsa TS fråga till ett externt program, men visst: iMovie tar ju hand om det mesta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som sett några bra tester på sistone?

 

Ingen som har några bra tips?

Jag är också på jakt efter en bra videokamera, nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen av årets nr av macworld finns den med i om du har förra årets höst nr kvav så kika där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...